مردی که با جعل عناوین دولتی و راه‌اندازی شرکت کاغذی با وعده راه یافتن داوطلبان کنکور به دانشگاه و تحویل زودهنگام پروانه وکالت به کلاهبرداری دو میلیارد تومانی دست زده بود، بازداشت شد.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۲۷

به گزارش جام‌جم، از چندی پیش تعدادی از شهروندان ساکن شرق و مرکز تهران، با حضور در شعبه 12 بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران، از فردی به به بهانه واگذاری سهمیه‌های مختلف دانشگاهی و اعطای پروانه وکالت از آنها اخاذی 60 تا 70 میلیون تومان اخاذی کرده بود، شکایت کردند. با دستور بازپرس پرونده، ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات را ادامه دادند. در این مرحله ماموران با تحقیق از شاکیان اطلاعاتی به دست آوردندکه نشان می‌داد، آنها با شرکت و خدمات متهم از طریق فضای مجازی آشنا شده و پس از حضور در موسسه وی فریب خورده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
در جریان تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم 55 ساله به نام علی همراه فرزندانش یک شرکت صوری در خیابان جردن راه انداخته کرده و به این کلاهبرداری‌ها دست زده است. ماموران برای دستگیری مرد کلاهبردار و همدستانش به محل شرکت اعزام شدند اما مشخص شد او محل این شرکت کاغذی را که اجاره‌ای بوده به مالک تحویل داده و به مکان نامعلومی رفته است. جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش مخفیگاه او در حکیمیه تهرانپارس شناسایی و در بازرسی خانه، متهم که زیر تختخواب پنهان شده بود شناسایی و بازداشت شد. سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: متهم پرونده در جریان تحقیقات اعتراف کرد که با جعل و سوءاستفاده از عناوین دولتی و نظامی و با تبلیغ در فضای مجازی و تاسیس یک موسسه صوری در محدوده خیابان جردن، با وعده دریافت سهمیه دانشگاه و کانون وکلا، از مردم کلاهبرداری کرده است. تاکنون 11 نفر از متهم شکایت کرده‌اند و او دو میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده که تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایمش در پلیس آگاهی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها