نخستین بار در دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی نام مقتول رسانه‌ای شد

جزئیات قتل جنجالی وکیل دادگستری با 8 گلوله

قتل وکیل دادگستری با شلیک هشت گلوله در پارکینگ دفتر کارش، تیم جنایی پایتخت را با معمای پیچیده‌ای رو‌به‌رو کرده است. نام بردن از این وکیل در دادگاه رسیدگی به پرونده حسین هدایتی، این جنایت را جنجالی کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۲۹۶۷

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه چهارشنبه چهارم اردیبهشت امسال و به دنبال گزارش تیراندازی در خیابان مریم، محله کامرانیه در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل تیراندازی در پارکینگ ساختمان، با پیکر غرق در خون زن و مرد جوانی رو‌به‌رو شدند که هدف چندین گلوله قرار گرفته بودند. دو مصدوم تیراندازی بلافاصله به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده و تلاش پزشکان برای نجات جان آنها آغاز شد.
با گزارش این تیراندازی به بازپرس جنایی تهران، او همراه تیمی از کارآگاهان ویژه قتل در محل تیراندازی حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کردند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد، هدف این تیراندازی وکیل 45 ساله‌ای به نام حمید حاجیان بود که همراه موکلش که زن جوانی بود، مجروح شده بودند.
این وکیل دادگستری متاهل و دارای دو فرزند بود که از مدت‌ها قبل در دفتر وکالتش در کامرانیه مشغول به فعالیت شده بود.
منشی دفتر وکیل به ماموران گفت: «دقایقی قبل، حمید حاجیان پس از رسیدگی به درخواست آخرین مراجعه‌کننده که زن جوانی بود، همراه او از دفتر خارج و به سمت پارکینگ رفتند. حدود دو دقیقه بعد صدای شلیک گلوله از پارکینگ ساختمان را شنیدم. سریع خودم را به پارکینگ رساندم و با پیکر غرق در خون آقای وکیل و موکلش رو‌به‌رو شدم. سپس سریع با پلیس و اورژانس تماس گرفتم.»
تیم بررسی صحنه جرم هم در محل تیراندازی هشت پوکه و دو مرمی پیدا کرد که بررسی پوکه نشان داد، تیراندازی از اسلحه کمری بوده است. ماموران به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداخته و متوجه شدند دوربین‌های مداربسته پارکینگ قطع بوده و صحنه تیراندازی ثبت نشده است. تحقیقات میدانی هم نشان داد، ضارب با موتورسیکلت از محل متواری شده است.
تحقیق از تنها شاهد ماجرا
سرپرست دادسرای جنایی تهران دیروز در تشریح آخرین وضعیت تحقیقات در این پرونده به خبرنگار جام‌جم گفت: پس از گزارش این تیراندازی و با توجه به حساسیت ماجرا همراه بازپرس جنایی در محل تیراندازی حاضر شدیم. وکیل دادگستری از ناحیه سر و کمر هدف گلوله قرار گرفته بود. زن جوان هم مجروح شده و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است. پس از بهبود حالش تحقیقات از او آغاز می‌شود.
محمد شهریاری افزود: برخی افراد و همکاران وی مدعی شدند حاجیان در یکسری پرونده مفاسد اقتصادی وکیل بوده اما این موضوع هنوز به اثبات نرسیده و صحت و سقم آن مشخص نیست.
وی خاطرنشان کرد: دستورات لازم برای شناسایی ضارب و دستگیری او صادر شده و تیمی از ماموران تحقیقات در این باره را آغاز کرده‌اند.
نام حاجیان در دادگاه بانک سرمایه
نام حمید حاجیان نخستین بار اسفند سال گذشته و از زبان حسین هدایتی، بدهکار معروف بانک سرمایه در دادگاه رسیدگی به پرونده فساد این بانک شنیده شد.
حسین هدایتی در پنجمین جلسه دادگاه در دفاعیاتش گفته بود: «سراغ حمید حاجیان که یک وکیل با نفوذ است و ۵۰ میلیارد تومان پول من را خورده، بروید. حاجیان گفته اگر اسمش را در دادگاه ببرم شکایت می‌کند.»
روز پنجشنبه پس از افشای این موضوع، سیامک مدیرخراسانی، وکیل حسین هدایتی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس عنوان کرد؛ قتل آقای حاجیان ارتباطی با آقای هدایتی ندارد و آنچه می‌دانم این است که بین هدایتی و قتل حاجیان ارتباطی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها