عبدالملک الحوثی: موشک‌های ما به ریاض و ابوظبی می‌رسند

قدرت‌نمایی موشکی انصارا...

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارا... یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره تأکید کرد، موشک‌های این جنبش می‌توانند به ریاض و ابوظبی و دیگر مناطق حساس هم برسند. این قدرت‌نمایی در برابر تهدیدهای اخیر نیروهای متجاوز سعودی تحت پشتیبانی آمریکا صورت می‌گیرد که برای یمنی‌ها خط و نشان کشیده و تهدید به تصرف بندر الحدیده کردند. قدرت‌نمایی اخیر انصار‌ا... چند روز پس از درگیری‌هایی بیان می‌شود که طی آن طرفداران انصارا... موفق شدند شکست سنگینی را بر متحدان سعودی در یمن وارد آورند و نشان می‌دهد که نیروهای مقاومت در یمن خود را برای هرگونه سناریویی آماده کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۹۵

به گزارش شبکه المیادین، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارا... یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره با اشاره به تعدی‌های ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان و امارات به این کشور، عنوان کرد: اگر عربستان و امارات بخواهند طرح‌های آمریکا و اسرائیل را در یمن اجرا کنند، مصیبتی برای دیگر ملت‌های منطقه و جهان اسلام و عرب به بار خواهد آمد و باعث خواهد شد تا نبرد به دیگر کشورهای منطقه نیز گسترش یابد. الحوثی در ادامه گفت: امارات در بحران یمن مداخله می‌کند و این مسأله خطر جدی را برای اقتصاد آن در آینده ایجاد خواهد کرد و چنانچه تجاوز ادامه یابد اقتصاد امارات و سرمایه‌گذاری در آنجا در معرض خطرات واقعی قرار خواهد گرفت.
مرحله افشای حقایق
وی گفت، مواضع کشورهای متخاصم درخصوص یمن مشروعیت ندارد و تسلط آنها بر برخی از مناطق جنوبی این کشور، اشغالگری است. الحوثی با بیان این‌که نیروهای مقاومت یمن با وجود همه مشکلات، تکنولوژی ساخت سلاح را دارند، افزود: موشک‌های ما می‌توانند به ریاض و ابوظبی و دیگر مناطق حساس هم برسند. وی با اشاره به تصمیم اخیر دونالد ترامپ و وتوی قطعنامه نمایندگان آمریکا برای لغو همکاری‌های آمریکا با عربستان درجنگ یمن نیز گفت: وتوی ترامپ نسبت به تصمیم توقف تجاوز به یمن موضوع عجیبی نیست و به معنای حمایت از تداوم تجاوز به یمن است و آمریکا اقدامات خطرناکی را در سطح منطقه انجام می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت در جهان عرب و اسلام اقدامات قوی و بسیار مهمی را برای مقابله با تصمیمات آمریکا در نظر دارند و آمریکا و ابزارهای آن در نهایت در اجرای طرح‌هایشان در منطقه شکست خواهند خورد. ما در حال حاضر در یک مرحله تاریخی در منطقه هستیم و آن مرحله افشای حقایق است و عربستان و امارات در یمن نقش خود را از دست داده و تأثیر آن نیز در معامله ترامپ کاهش یافته است.
وضعیت الحدیده
گزارش‌ها از الحدیده نشان می‌دهد متجاوزان رژیم سعودی همچنان آتش بس در بندر الحدیده را با حملات توپخانه‌ای خود نقض می‌کنند. طبق اعلام رسانه‌های یمنی، طی روزهای گذشته منطقه الحیس واقع در الحدیده بارها هدف حملات توپخانه‌ای متجاوزان قرار گرفته است. طی روزهای گذشته منابع نزدیک به سعودی‌ها گفتند به دلیل بی ثباتی در بندر الحدیده ممکن است نیروهای سعودی این بندر را به تصرف خود درآورند. این درحالی است که ماه‌ها تهاجمات مشترک عربستان و امارات در سال گذشته با کمک نیروهای اطلاعاتی و تسلیحاتی آمریکا قادر به تصرف این بندر نشد و درنهایت متجاوزان پذیرفتند با برقراری آتش‌بس این بندر زیر نظر نیروهای سازمان ملل اداره شود. هرچند در این مرحله نیز نیروهای وابسته به انصار‌ا... به تعهدات خود وفادار بوده و بخشی از نیروهای‌شان را ازالحدیده خارج کردند، اما سعودی‌ها همچنان به نقض آتش‌بس الحدیده ادامه داده و بارها مناطقی از آن را گلوله باران توپخانه‌ای کرده اند. همین امر موجب شد مقامات انصار‌ا... به سازمان ملل شکایت برده و از نماینده این سازمان بخواهند ضمن رعایت بی طرفی نسبت به موارد نقض آتش‌بس از سوی عربستان بی‌تفاوت نماند.
ضربات مهلک
روز گذشته در ادامه درگیری‌های یمن اعلام شد ارتش و کمیته‌های مردمی ضمن ناکام گذاشتن یورش وحشیانه متجاوزان سعودی به عسیر شماری از عناصر متجاوز را به قتل رساندند.این درحالی است که روز دوشنبه نیز ضربات مهلکی بر پیکره متجاوزان سعودی در جبهه‌های مرزی وارد شده بود. همچنین روز شنبه گذشته درگیری‌های شدیدی بین نیروهای وابسته به انصار‌ا... و نیروهای وابسته به عبد‌ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مخلوع یمن در استان جنوبی ظالع گزارش شد. آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که در این درگیری‌ها دست‌کم 85 نفر کشته شدند ونیروهای انصار‌ا... موفق شدند محله دامت و نواحی اطراف آن را از نیروهای متحد با دولت عبدربه منصور هادی پس بگیرند. به تلافی این حملات بود که سعودی‌ها تصمیم گرفتند طی حمله‌ای به صنعاء پایتخت یمن یکی از انبارهای پهپادی انصار‌ا... را هدف قرار دهند. سرهنگ ترکی الملکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در این باره گفت: این انبار در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری یمن قرار داشت و برای انبار کردن پهپاد از آن استفاده می‌شد.
حلقه نجات آمریکا
طی ماه‌های گذشته نیروهای یمنی با قدرت پهپادهای خود آرامش را از سربازان و نیروهای سعودی گرفته‌اند. حملات پهپادی انصار‌ا... به عربستان سعودی سیری صعودی داشته است و آنها اثبات کرده‌اند قادر به تولید صدها پهپاد با توجه به امکانات داخلی خود هستند. حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها به مواضع ائتلاف متجاوز سعودی این نیروها را کاملا زمینگیر کرد. امروزه تقریبا کسی نیست که عربستان سعودی و متحدانش را بازنده جنگ در یمن نداند. با این حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که خود را وابسته به عربستان سعودی و اسرائیل می‌داند و کاملا سیاست‌های آنها را در منطقه پی می‌گیرد تلاش می‌کند به هر قیمتی شده عربستان را از باتلاق جنگ یمن نجات دهد. لغو قطعنامه نمایندگان کنگره آمریکا یکی از همین اقدامات بود که همچنان با مخالفت‌هایی در داخل آمریکا مواجه بوده و همین مساله موجب طرح انتقادات شدید از دولت ترامپ شده است. در یکی از آخرین انتقادها برنی سندرز گفته است: این مساله اهمیت زیادی برای کنگره دارد و باید همچنان مخالفت خود را با وتوی قطعنامه پایان مشارکت آمریکا در جنگ یمن از سوی دونالد ترامپ پیگیری کند . ترامپ هفته گذشته قطعنامه مورد حمایت جمهوریخواهان و دموکرات‌ها مبنی بر پایان دخالت آمریکا در تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن را وتو کرد. مجلس نمایندگان آمریکا با 274 رای موافق در برابر 175 رای مخالف این قطعنامه را در اوایل ماه آوریل تصویب کرده بود. ترامپ و سایر اعضای کابینه‌اش علنا با پایان حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی مخالفت کرده‌اند، چرا که این مساله می‌تواند فروش تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج‌فارس را با چالش جدی روبه‌رو کند. جنگ چهارساله در یمن تاکنون بیش از 13 هزار کشته و صدها هزار مجروح و میلیاردها دلار خسارت به بار آورده است. این جنگ با حمایت کشورهای غربی و به‌خصوص آمریکا تاکنون استمرار پیدا کرده است.

رحیم محمدی
بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها