آمریکا گزینه دیگری برای محدودیت تجارت ایران ندارد

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این‌که آمریکا تمام اقدامات تحریمی علیه تجارت خارجی ایران را در سال 97 به‌کار برد، گفت: تلاش می‌کنیم در سال ۹۸ از صادرات به کشورهای دوردست به صادرات به کشورهای همسایه معطوف شویم.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۳۹

محمدرضا مودودی در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت تجارت در سال 98 گفت: علی‌رغم جنگ اقتصادی و هدف گرفتن تجارت خارجی ما در تحریم‌ها، عملکرد خوبی در شاخص تجارت خارجی از خود به‌جای گذاشتیم و در تجارت خارجی با برخی کشورها از جمله عراق رکوردزنی داشتیم؛ به طوری که امسال صادراتمان به این کشور (صادرات کالا) از مرز 9 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.
وی با بیان این‌که با توجه به آمار 11 ماهه تجارت خارجی، آنچه آمریکا در مورد تجارت خارجی ما پیش‌بینی می‌کرد، محقق نشد، گفت: اگرچه در ارتباطات تجاری با برخی کشورهای دوردست به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه شدیم، اما ارتباطات تجاری با همسایگان این مساله را جبران کرد و درمجموع چالش بزرگی را پشت سر گذاشتیم.
مودودی با اشاره به تحریم‌های نفتی علیه ایران از سوی آمریکا اظهار کرد: تحریم‌های نفتی علیه ایران موضوع جدیدی نیست، ضمن این‌که خود آمریکا هم باید هزینه این تحریم‌ها را بابت افزایش قیمت نفت بپردازد.
وی بیان کرد:در سال 98 ما سراسیمگی‌ها و نوسانات شدید ارزی که باعث اتخاذ برخی تصمیمات عجولانه شد را پشت‌سر گذاشته‌ایم و تا حدودی به ثبات در سیاستگذاری‌ها رسیده‌ایم و با مدیریت منابع ارزی و مدیریت و تسهیل فضای تجاری سال 98 سال آرام‌تر نسبت به سال 97 خواهد بود و به نظر می‌رسد در سال 98 شاهد شوک‌های سال 97 نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها