یادداشت:

همه سنگ‌های پیش پای زنان کارآفرین

تجربه نشان می‌دهد تعداد کمی از زنان شاغل کارآفرین هستند. بنابراین برای شکوفایی استعدادها و ظهور فعالیت‌های کار آفرینی زنان وجود زمینه‌ها و شرایط فرهنگی اجتماعی مناسب لازم است.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۴۱

بررسی مشکلات زنان کار آفرینی که تمایل دارند روی پای خود بایستند می‌تواند به افزایش کارایی فردی و اجتماعی آنان کمک کند. دسترسی نداشتن به سرمایه، فقدان دانش مالی و حقوقی، تبعیض، فرهنگ مرد سالاری و موانع قانونی همه و همه نمونه‌ای از مشکلات زنان ابتدای راه کار آفرینی است. به هر حال فردی می‌تواند در کارآفرینی موفق شود که راه‌های مقابله با موانعی از این دست را پیدا و احساس شکست را از خود دور کند. به طور کلی زنان کار آفرین متکی به هنرها و توانایی‌های خود هستند. زنانی که دور هم جمع می‌شوند و گروهی تشکیل می‌دهند تا شاید در نهایت بتوانند برای خود تولیدی کوچکی ایجاد کنند.
زنان مدد جوی کارآفرین بیشتر جزو زنانی هستند که به دلایل مختلف چون فوت همسر، طلاق، اعتیاد یا زندانی بودن همسر سرپرستی خانواده را به عهده گرفته اند و سرمایه‌ای ندارند. بنابراین برای گام برداشتن ابتدایی و ایجاد اشتغال نیازمند تسهیلات هستند. باید به این نکته توجه داشت یک زن کارآفرین که محصولات خود را تولید می‌کند، توانایی فروش محصولات را ندارد.به همین دلیل نیازمند حمایتی ویژه است تا بتواند تولیدات خود را بفروش برساند.
بنابراین اگر دولت تلاشی برای تولید کار نمی‌کند بهتر است در مورد این مساله وظیفه توزیع و پخش را به عهده گرفته و محلی را برای عرضه چنین محصولاتی در نظر بگیرد.
این در حالی است که در نقاط دیگر دنیا برای زنان با چنین شرایطی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاسیس کرده‌اند تا اجناسشان را بفروشند.


دکتر مصطفی اقلیما

مددکار اجتماعی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها