یکی از موضوعاتی که بسیاری از ما درمورد آن در گوگل جست‌وجو می‌کنیم مشکلات سلامت است. هرچند مشورت با گوگل در این زمینه کار درستی نیست، اما اگر شما هم به این کار می‌پردازید نکات زیر را در نظر داشته باشید تا از جست‌وجویتان نتایج بهتری به‌دست بیاورید.
کد خبر: ۱۱۹۸۰۲۲

سراغ سایت‌های معتبر بروید: سایت‌هایی که پسوندedu .یا gov .دارند نسبت به سایت‌های تجاری معمول از اعتبار و صلاحیت بیشتری برخوردار هستند. درمورد لینک‌هایی که در بالا یا پایین صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل قرار دارند محتاط باشید زیرا این لینک‌ها معمولا دارای حامی یا اسپانسر هستند.
به جست‌وجویتان زود خاتمه ندهید: جست‌وجو درمورد اطلاعات پزشکی نباید به مراجعه به یک لینک محدود شود. به عنوان مثال اگر در نتایج اولیه جست‌وجو برای «درد فک» به مشکلات دندانی اشاره شده است، باید در سایت انجمن پزشکان که معمولا دارای پسوند org. است به‌دنبال اطلاعات تخصصی‌تری بگردید.
به منبعی که وب‌سایت به آن اشاره کرده است، توجه کنید: وقتی به مقاله‌ای که علائم مشکل شما را توصیف می‌کند برمی‌خورید سراغ منبعی که در سایت به آن اشاره شده بروید و مقاله منبع را خودتان مطالعه کنید، به‌ویژه اگر درمورد مشکلات عمده سلامت جست‌وجو می‌کنید.
همیشه مطالب مجلات را معتبر ندانید: به سال انتشار مطلب در یک مجله پزشکی توجه کنید. ممکن است اطلاعات مطلب کهنه شده باشند. توجه کنید تحقیقاتی که در مقاله به آن اشاره شده است روی انسان‌ها انجام شده یا روی حیوانات.
به بخش «درباره ما» سایت توجه کنید: اگر چنین بخشی وجود ندارد، وب‌سایت نمی‌تواند وب‌سایت خوبی باشد. برخی از سایت‌ها به طور کامل از جانب شرکت‌های دارویی یا سازمان‌هایی که از فروش داروهایی گیاهی سود می‌برند، تاسیس شده‌اند. باید به شفافیت اطلاعات چنین سایت‌هایی شک کنید.
اجازه ندهید حرف آخر را «دکتر گوگل» بزند: هیچ‌گونه تصمیم عملی براساس جست‌وجوهایی که در گوگل انجام داده‌اید، نگیرید. اگر دوست دارید بیمار آگاهی باشید، درمورد جزئیات مشکل‌تان با پزشک صحبت کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

یاسمین مشرف

سلامت

منبع: thepopple.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها