در عهدنامه ۶۱۸ نفر از جوانان انقلابی خطاب به رهبر انقلاب تاکید شد

کلید موفقیت؛ «جوان سازی» و «مردمی سازی» حکمرانی

۶۱۸ جوان انقلابی طی عهد نامه ای خطاب به امام خامنه‌ای بر آمادگی خود برای اجرای فرامین معظم‌له تاکید کردند. 2
کد خبر: ۱۱۹۷۹۲۷

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 618 جوان انقلابی طی عهد نامه ای خطاب به رهبر انقلاب ضمن تاکید بر آمادگی خود برای اجرای مفاد بیانیه «گام‌دوم» تصریح کردند: ما فرزندان جوان شما برای عدالت‌گستری و مبارزه قاطعانه با فساد و نیز تحقق همه توصیه‌ها و تکالیف راهبردی مندرج در بیانیه، «پیمان برادری و جوانمردی» بستیم تا ان شاءا... همچون رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان جوان حریم حرم آل‌ا... در برابر خدا و تاریخ سربلند باشیم.
متن این عهد نامه به شرح زیر است:
بسم ا... الرحمن الرحیم
رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌ا...‌العظمی
امام خامنه‌ای
با سلام و با نثار احترام و ارادت عمیق قلبی
به استحضار می‌رسانیم ما نگارندگان این نامه که پرورش‌یافتگان مکتب انقلاب اسلامی هستیم، به‌عنوان جمعی از جوانان ایرانی که مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند، آن متن متقن و غنی را بندبه‌بند و با دقت و حساسیت فراوان، مطالعه کردیم و در همین مدت اندک، گفت‌وگوها و مباحثات جدی و طولانی‌ای را درباره آن به انجام رساندیم.
براین‌اساس، لازم دانستیم نکته‌ها و ملاحظه‌هایی را درباره این بیانیه با شما در میان بگذاریم:
اولا، بسیار خرسند و مفتخریم که برخلاف عملکرد و نگاه جاری جریانات کشور شما همچون گذشته باز هم چشم امید به «جوانان» دارید و عمده‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌های خود را با آنها در میان می‌گذارید و از آنها، توقع برداشتن گام‌های بلند و تاریخی دارید. خوشحالیم که شما نسل جوان امروز را واجد خصوصیات و « وَ زادَهُ بَسْطَةً فی الْعلْم وَ الْجسْم» و «إنی حَفیظٌ عَلیمٌ» تشخیص داده‌اید و نگاه شما به نسل جوان انقلابی، سرشار از «امید» و «باور» و «اعتماد» به آنها بوده و است.
این حقیقت، ما را مطمئن و مصمم ساخته تا براساس خودآگاهی اسلامی و انقلابی خویش، در خط مقدم میدان نبرد و مقاومت باقی بمانیم و بانشاط و سرزندگی و اقتدار مؤمنانه، از آرمان‌های اصیل انقلاب و امام خمینی (رحمه‌ا...‌علیه) دفاع کنیم. آری، ما که نه توفیق حضور در نهضت و انقلاب اسلامی را یافتیم، و نه از فضل مجاهدت در دفاع مقدس برخورداریم؛ اما مبارزه در میدان فتنه‌ها، تهاجم فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، مجاهدت علمی، عدالت‌خواهی، بصیرت بخشی، خدمات اجتماعی و ... از همان روزهای نخست نوجوانی و جوانی، ما را آبدیده نزاع تمدنی انقلاب اسلامی کرده است. هر چند جوانیم اما به برکت رهبری شما و پایداری امت، تجربه ای سترگ را به دوش می کشیم. ما «نهاد‌های خودجوش» و عنصرهای مومن «آتش به اختیار» نسل جوان ، که حقیقت معجزه‌گون این انقلاب 40 ساله می‌باشند، باید با حداکثر ظرفیت جمعی و اعتصام به حبل ا... انقلاب و ولایت فقیه، گام دوم تمدنی را، برداریم.
دانشگاه، حوزه، مساجد و... خاستگاه و خانه‌های امروزین و اصلی ما هستند؛ عده ای از نسل ما نیز در گوشه و کنار سازمان‌ها و نهاد‌های حاکمیتی، صاحبان مسؤولیت شده‌اند. اما می دانیم که برای ایفای نقش نسلی‌مان در تحقق گام دوم، به تحولی شگرف در تمامی اینها و حتی در نهاد‌های خودجوش مردمی خویش و جبهه‌ها و قرارگاه‌هایمان، نیاز داریم. آنچه تا کنون کرده ایم، زمینه و آمادگی برای گام دوم بوده است و قطعا کفایت نمی‌کند، جهشی همه‌جانبه و «نهضتی جوانانه» را می‌طلبد. تا مصداق امر شما در بیانیه گردیم که «بپاخیزید» ثانیا، به‌راستی باید شاکر و خاضع درگاه الهی باشیم که نعمت حضور امام و رهبری این‌چنین «حکیم» و «بصیر» و «اندیشه‌ورز» را به ما ارزانی داشته است. به‌دور از هرگونه مصلحت‌اندیشی و مبالغه باید بگوییم که آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب نگاشتید، ازهرجهت، درخور و سزاوار است و نشان از «جامع‌نگری»، «بلندنظری»، «خوشفکری»، «انصاف» و «عاقبت‌اندیشی» شما دارد.
این متن فاخر و عالمانه، همان نسخه و نقشه راهی بود که ما برای «هم‌گرایی» و «هم‌افزایی» هرچه بیشتر در انتخاب اولویت‌ها و مسیرها، به آن نیازمند بودیم و بدون مساعدت و راهنمایی شما، به «اتفاق» و «اتحاد» در نظر و عمل دست نمی‌یافتیم. قدردان شما هستیم که این چراغ پُرفروغ و راهگشا را روشن کردید و به این‌واسطه، به بسیاری از مناقشات و مباحثات تمام‌نشدنی و بی‌فایده، پایان دادید.
می دانیم که این بیانیه، بالنده و حرکت آفرین نخواهد شد، مگر آن که با نگاه اندیشه ورزانه و راهبرداندیشانه، و در محیط‌های آزاداندیش، در میان نخبگان نسل ما، به صورت مداوم محل گفت‌وگو و مُداقه و تدبیر قرار گیرد، مطالبات و تحولات و... براساس آن سامان یابد و سرفصل‌های اصلی آن به عنوان گفتمانی زنده و عالمانه و در حین تکامل، در محیط‌های نخبگانی و مردمی باقی بماند؛ همه اینها باید رخ دهد تا این متن تاریخ ساز، به دام تبدیل شدن به بیانیه‌ای شعاری و کلیشه ای گرفتار نگردد.
ثالثا، نسل‌های اول و دوم انقلاب، هرچه در توان و بضاعت داشتند، به‌کار گرفتند و انقلاب را تا این منزل تاریخی، پیش آورند و آن را از خطرها و تهدیدهای بسیار بزرگ و مهلک، مصون و محفوظ نگاه داشتند، و این‌همه در حالی بود که انقلاب، دشمنان انبوه و قدرتمندی داشت که از هیچ خدعه و خباثتی، صرف‌نظر نکردند و هیچ گزینه‌ای را استفاده‌نشده و معطل واننهادند. این هنر و فضل نسل‌های اول و دوم انقلاب بود که توانستند با تکیه بر انگیزه‌های مؤمنانه و مقاومت انقلابی و صبر مجاهدانه، انقلاب اسلامی را از چنان گردنه‌های دشواری عبور دهند و به‌دست ما برسانند. ما جوانان انقلابی، از این حقیقت، آگاه و بدان معترفیم و در برابر این حجم متراکم از رشادت‌ها و فداکاری‌ها و بردباری‌ها، اظهار تواضع و خضوع می‌کنیم.
ما نیز که سال‌های جوانی خویش را در بدنه خودجوش مردمی، در پی اولویت‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی انقلاب بودیم و کوشیده‌ایم با سختی‌های فراوان، نستوهانه در این راه مجاهدت نماییم، اکنون بیش از پیش نگران تطاول نظام دیوان سالاری موجود و طولانی‌شدن تحقق مرحله «دولت اسلامی» هستیم. از این روی وظیفه خود می‌دانیم که نقش‌های «فعال‌تر» و «بنیادی‌تر» و «گسترده‌تر»ی را ایفا کنیم و بیش‌از‌پیش، بار دفاع از انقلاب و حرکت در راه پیشرفت و کمال را برعهده گرفته و حس «مسؤولیت‌اندیشی تاریخی» و «تکلیف‌گرایی مؤمنانه» را در خود، بیدارتر و اثرگذارتر نماییم. امروزه که جبهه نیروهای جوان انقلابی، فشرده‌تر و متراکم‌تر شده و انقلاب می‌تواند گام دوم صیرورت خود را با شتاب بیشتری بردارد ، لازم است تا «تحول نسلی در ساختار‌های حاکمیتی» با سرعتی بیشتر و با نگاهی راهبردی تر و با انسجامی برآمده از جماعت انقلابی و جبهه‌های شکل گرفته دراین سال‌ها رخ دهد تا شاهد تحول دیوانسالاری ناصواب و تحقق «دولت اسلامی» باشیم.
این روند آغاز شده است اما نیاز به شتاب و عقلانیتی بیش از این دارد. از طرفی ما باید آمادگی فردی و جمعی خویش را بیشتر و بیشتر نماییم و از طرفی دیگر لازم است تا با راهکار‌ها و توصیه‌ها و پیگیری‌های مجدانه، مقاومت سرسختانه سازمان و نهاد ها، شکسته شود.
رابعا، ما برآنیم که فارغ از هرگونه نفع‌طلبی و موقعیت‌خواهی شخصی، با انگیزه کسب رضای الهی و انجام وظایف اسلامی و انقلابی، به‌صورت «خودجوش» و «آتش‌به‌اختیار» پا به عرصه گذاشته و نقش‌آفرینی کنیم.
ازاین‌رو، اکنون در پی «فهم» و «درک» عالمانه بیانیه گام دوم انقلاب هستیم تا به‌دنبال آن، به «تصمیم‌های عملیاتی و عینی» پخته و مدبرانه دست یابیم و پس از تقسیم‌کار، فعالیت‌های تازه و معطوف به این بیانیه را آغاز کنیم.ادامه در صفحه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها