سرقت کیسه موادخوراکی به جای گوشی اپل

دزدان تلفن همراه به کاهدان زدند

دزدان سابقه‌دار که تخصصشان دزدی گوشی‌های اپل بود، گمان نمی‌کردند در دزدی آخرشان به کاهدان بزنند و به جای گوشی تلفن همراه، نایلون موادخوراکی سرقت کنند. متهمان تاکنون به 160 فقره سرقت گوشی‌های گران‌قیمت اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۷۰۵۳

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از سه مرد به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه ده میلیون تومانی‌اش شکایت کرد. پس از این شکایت، با دستور بازپرس علی ایردموسی تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد .شاکی به افسر تحقیق گفت: آن شب به خانه بازمی‌گشتم که زنگ تلفن همراهم به صدا درآمد. مشغول مکالمه شدم که ناگهان سه مرد که راکبان موتورسیکلتی بودند، به من حمله کردند. با آنها درگیر شدم که با چاقو زخمی‌ام کردند و با سرقت گوشی ده‌میلیون تومانی‌ام متواری شدند.
در حالی که جست‌وجوها ادامه داشت افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سارقان گوشی‌های تلفن‌همراهشان شکایت کردند. ماموران با تحقیق از شاکیان جدید متوجه شدند برخی از آنها در خیابان‌های سطح تهران مشغول حرف زدن با تلفن همراه بودند که با چاقوی سارقان مورد حمله قرار گرفته‌اند که در جریان درگیری با سارقان تعدادی‌شان زخمی شده‌اند. در تحقیقات بعدی مشخص شد تعدادی از شاکیان سوار خودروهایشان بودند که هنگام توقف پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی ناگهان دستی از پنجره وارد خودرو شده و گوشی‌تلفن همراه آنها را دزدیده است .
تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش مردی با پلیس تماس گرفت و از سرقت موادخوراکی که از فروشگاه خریده بود از سوی سه پسر که سرنشینان موتورسیکلتی بودند، خبر داد. ماموران برای بررسی موضوع به محل سرقت در جنوب غرب تهران اعزام شدند. با مشاهده مالباخته و گفت‌وگو با وی مشخصات سارقان را به‌دست آوردند و به تعقیبشان پرداختند که در فاصله چند متری محل سرقت، سارقان را شناسایی کردند.
دزدان هنگام فرار تصادف کرده و زمینگیر شده بودند. ماموران با نزدیک شدن به آنها، دو سارق را بازداشت کردند، اما دزد سوم موفق به فرار شد. نایلون موادخوراکی شاکی نیز کشف شد .
متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیسی آگاهی منتقل شدند که معلوم شد، دزدان سابقه‌دار، 27 ساله و متاهل بوده و به‌خاطر اعتیاد به شیشه و پرداخت بدهی‌هایشان دست به سرقت‌های سریالی گوشی تلفن همراه زده‌اند. یکی از متهمان گفت: من و شهروز و دوست دیگرمان که فراری است، سابقه دار هستیم و در زمینه سرقت گوشی فعالیت داریم. از سال گذشته با سوار شدن به موتورمان در اسلامشهر، رباط‌کریم، محله پاسگاه نعمت‌آباد‌، آزادی، نواب و دیگر محله‌های تهران تردد می‌کردیم و با تعقیب افرادی که در خیابان مکالمه تلفنی داشتند به آنها نزدیک شده و با تهدید چاقو گوشی‌هایشان را سرقت می‌کردیم .
وی افزود: 80 بار به این شیوه سرقت کردیم و 80 گوشی دیگر را زمانی که رانندگان پشت چراغ راهنمایی و رانندگی توقف کرده بودند، سرقت کردیم. گوشی‌های سرقتی را به سه مرد مالخر که تخصصشان خرید گوشی‌‌های گران‌قیمت بود، نصف قیمت می‌فروختیم و پول به‌دست آمده را خرج بدهی‌هایمان و خرید شیشه می‌کردیم. در آخرین سرقت هم با تعقیب یک مرد که از مرکز تجاری بیرون آمده بود، متوجه شدیم نایلونی به دست دارد که طرح روی آن گوشی تلفن همراه آیفون است. به گمان این‌که او گوشی خریده به وی حمله‌ور شدیم. نایلون را سرقت کردیم؛ غافل از این‌که داخل آن موادخوراکی است .
با این اعترافات، ماموران همدست فراری آنها را شناسایی و دستگیر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها