مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بدون هیچ نتیجه مشخصی برگزار شد

بازنشسته‌ها، همچنان پشت میز

در حالی که تنها یک روز مانده به مجمع فدراسیون فوتبال، اخبــــــار استعفای بازنــــــــــشسته‌های فدراسیون فوتبال مانند سیل جاری شد، دیروز همه را در هتل المپیک محل برگزاری مجمع عادی فدراسیون فوتبال دیدیم تا مشخص شود استعفای این عده را هم مانند استعفای محمدرضا ساکت، نباید چندان جدی گرفت و در گوشه‌ای دیگر از فدراسیون آنها را مشاهده خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۸۱۶

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال صبح دیروز با حضور مسعود سلطانی‌فر و محمدرضا داورزنی در هتل المپیک آغاز شد. دیروز مشخص شد علی کفاشیان که گفته شده استعفا کرده، همراه تیم ملی فوتبال ساحلی در تایلند است! محمود اسلامیان گفت اصلا بازنشسته نیست و مجوز بازگشت به کار را دارد و اصفهانیان هم در مجمع حضور داشت. بهاروند یکی دیگر از بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال هم که اصلا استعفا نکرده بود و همچنان نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ هست.
با پخش گزارش عملکرد سال 97 مجمع حالت رسمی گرفت. البته پخش این عملکرد به دلیل کیفیت پایین تصاویر همه را کلافه کرد. قطع و وصل شدن تصاویر پخش زنده مجمع مشکلاتی را برای خبرنگاران حاضر در سالن ایجاد کرد.
به نظر می‌رسید فدراسیون فوتبال تلاش داشت خیلی سریع عملکرد کمیته‌ها را گزارش کند چون عملکرد هر کمیته در حد یک دقیقه ارائه شد و مهدی تاج وقتی اوضاع را این‌گونه دید گفت: به دلیل تعدد کمیته‌ها مجبور بودیم گزارش را خلاصه کنیم.
تاج همچنین گفت: 565 هزار یورو از فیفا پول گرفتیم تا پروژه چمن کمپ را به سرانجام برسانیم و حالا درخواست بودجه 972 هزار و 750 یورویی بابت احداث چمن طبیعی شماره یک را داشته‌ایم.
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش هم در این جلسه بعد از صحبت‌هایی درباره برجام که ارتباطی با مجمع نداشت، گفت: در سال 97 با موفقیت‌های چشمگیر و منحصربه‌فردی مواجه بودیم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا، بیشترین تعداد مدال را پس از پیروزی انقلاب کسب کردیم. یکی از اقداماتی که در ورزش آغاز کرده‌ایم، بحث جوانگرایی است. الان حدود ده مدیرکل استانی ما زیر 40 سال و سرمایه آینده کشور ما هستند. روسای بسیاری از فدراسیون‌ها که پا به سن گذاشته بودند و بعضا 20، 25 یا 30 سال رئیس فدراسیون در رشته‌های مختلف بودند، جای خود را به جوانان دادند. در مورد فوتبال هم باید بگویم این 16 تیم لیگ برتری که مدیران آنها نیز در جلسه حضور دارند، در سال حدود 400 میلیارد تومان هزینه می‌کنند که با این فوتبال اوقات فراغت 60 میلیون نفر در سال پر شده و مقداری از هزینه‌ها مستقیما توسط دولت تأمین می‌شود.
در مجمع دیروز قرار شد سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال تشکیل شود که تاسیس آن، با اکثریت آرا تصویب شد.
در ادامه جلسه تصویب شد قیمت ساختمان‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس (که به نام فدراسیون است) کارشناسی شده و کارگروهی با حضور فدراسیون، وزارت ورزش و نمایندگان دو باشگاه برای واگذاری تشکیل شود.
پس از این مورد که در دستور جلسه نبود دیروز به دستور جلسه اضافه شد، گزارش حسابرس درباره صورت‌های مالی فدراسیون قرائت شد و بودجه سال 98 فدراسیون فوتبال نیز 97 میلیارد تومان اعلام و به تصویب اعضای مجمع رسید.
بیشتر وقت مجمع فدراسیون فوتبال با صحبت‌های طولانی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون گرفته شد؛ اما گزارش ریز هزینه‌ها و دریافتی فدراسیون از جام جهانی و جام ملت‌ها ارائه نشد تا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد همچنان ابهام در مورد دریافتی‌ها و هزینه‌ها وجود داشته باشد. ابهام‌هایی که توسط رسانه‌ها مطرح شد؛ اما فدراسیون پاسخی روشن و مستند به آن نداد.
در یک جمله می‌توان گفت مجمع دیروز، یک مجمع عادی بود بدون آن‌که گره‌های متعدد ذهنی خبرنگاران را باز کند یا به پرسش‌های متعدد آنها درباره مسائل مالی فدراسیون پاسخ دهد.
تاج، استعفای کفاشیان را گرفت!
در جلسه دیروز مشخص شد تاج از فرصت غیبت علی کفاشیان استفاده و تلفنی او را راضی کرده که فدراسیون، خبر استعفایش را رسانه‌ای کند. در حقیقت، کفاشیان استعفایی به فدراسیون ارائه نکرده است.
بازنشسته‌ها از هیات رئیسه نمی‌روند!
در جلسه دیروز همچنین مشخص شد فریدون اصفهانیان و علی کفاشیان با وجود استعفا، از هیات رئیسه خارج نمی‌شوند. تاج در جلسه دیروز گفت بهاروند هم از سازمان لیگ نمی‌رود چون معلوم نیست این سازمان خصوصی است یا دولتی!
تنها جمله داورزنی
محمدرضا داورزنی، معاون ورزش توسعه و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان که همراه سلطانی‌فر وزیر ورزش به مجمع فدراسیون فوتبال رفته بود، فقط یک جمله به خبرنگاران گفت و رفت: آنهایی از فدراسیون فوتبال استعفا کرده‌اند که براساس قانون باید استعفا می‌کردند.... او هیچ اشاره‌ای نکرد چرا آنها در هیات رئیسه باقی مانده‌اند و اگر قرار بود در هیات رئیسه بمانند، چرا استعفا کردند؟!

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها