دیروز یکی از رسانه‌ها گزارشی به همراه مصاحبه با تعدادی از شرکت‌کنندگان برنده‌باش منتشر کرد که طبق آن در این مسابقه، برخی گزینه‌ها اشتباه است و بعد از پخش برنامه این اشتباه تصحیح شده است. بعد از انتشار این گزارش تهیه‌کننده مسابقه برنده باش نسبت به ادعاهای مطرح شده پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۳۲

هاشم رضایت، تهیه‌کننده برنامه برنده‌باش در پاسخ به این حاشیه‌ها گفت: کنکور که توسط تخصصی‌ترین مجموعه علمی کشور سالی یک بار برگزار می‌شود، هرساله شامل سوالات اشتباهی است که بعد از برگزاری کنکور معلوم می‌شود.
وی افزود: طبیعتا برنامه‌ای که هر هفته دو قسمت با ده‌ها سوال تولید می‌کند ممکن است دچار خطا شود و پخش این جواب خطا از رسانه کار اشتباهی است. لذا پاسخ سوال قبل از پخش اصلاح و به شرکت کننده نیز برای جبران ضرر و زیان مراجعه شد.
امیر ابیلی، مسؤول تیم طراحی سوال برنده‌باش هم در مورد این ماجرا نوشت: «به عنوان مسؤول سوالات برنامه لازم است درباره‌اش توضیح بدهم. در ۵۰‌قسمت پخش‌شده برنده‌باش بیشتر از ۱۵۰۰ سوال خوانده شده و فرآیند طرح و ارسال سوالات هم یک فرآیند کاملا انسانی است. یعنی یک تیم طراح، سوالات را طرح می‌کند، بنده از بانک سوالات که الان بالای ۲۰ هزار سوال در آن موجود است، دست به انتخاب سوالات مناسب برای طرح در این برنامه می‌زنم. چون در طراحی سوال در حجم بالا بسیاری از سوالات لاجرم ارزش مطرح شدن در برنامه با تعداد بیننده برنده باش را پیدا نمی‌کنند.»
وی در مطلب خود ادامه داده است: «بعد از انتخاب سوالات، نظرات تهیه کنندگان و مجری برنامه هم در انتخاب سوالات نهایی طبعا موثر است تا سوالات نهایی مشخص شود. یعنی از مرحله اول طرح تا مرحله نهایی که ضبط برنامه است مراحل مختلفی وجود دارد که ممکن است خطایی رخ بدهد. آن هم برای سوالی که جوابش چهار پنج ثانیه است که یک تایپ غلط هم می‌تواند کار را خراب کند.»
برنده باش، مسابقه‌ای به تهیه‌کنندگی هاشم رضایت و اجرای محمدرضا گلزار است که به صورت هفتگی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها