پشت صحنه

مالیاتت کو؟

همین الان که نوشتن سطور این ستون در حال آغازیدن است، دوستان گرافیک و هنری روزنامه زحمت کشیده و آمده‌اند طبقه سوم در تحریریه و ضمن سلام و علیک‌کردن با عناصر پشت میزنشسته فرهنگی، در حال گرفتن سفارش‌های آنهاست. حالا بگذریم که خیلی اوقات کار از سفارش‌های گرافیکی گذشته و به ستون‌های فلان هنرمند و چهره مشهور و پست اینستاگرام فلانی و بهمانی هم می‌رسد و نتیجه‌اش، شلوغی و سر و صدا و گرد و خاکی است که از میز فرهنگی بلند می‌شود و فضای تحریریه را می‌کند شبیه بازار میوه و تربار که صدا به صدا نمی‌رسد و در ادامه هم تذکر همسایگان‌مان از میزهای گروه اجتماعی و ایران که سنگ پای گمشده پیش ماست و این حرف‌ها!
کد خبر: ۱۱۹۵۶۳۹

حالا فارغ از این مزاح‌ها، اما خب درست است که فضای تحریریه مثل قرائتخانه عمومی نیست که جیک کسی در نیاید، اما همیشه هم به این دورهمی‌ها نمی‌گذرد و اتفاقا بخش قابل توجهی از جنب و جوش‌های روزانه به خاطر پرداخت درست به سوژه‌هاست! مثلا همین امروز که دو سه نفر از بچه‌های گروه دور هم جمع شده بودند تا در مورد سوژه صفحه حرف بزنند یک صحنه کاملا جدی و عملیاتی پیش آمده بود که اگر کسی نمی‌دانست فکر می‌کرد که این عناصر فرهنگی مشغول طراحی برنامه عملیات برای یک اقدام تروریستی‌اند!
سفیر انگلیس در تهران که از قضا فارسی را هم با لهجه با‌نمکی حرف می‌زند چند توییت گذاشته و یکی از آنها را با یک ویدئوی چند ثانیه‌ای همراه کرده و راجع به بعضی از تابلوهایی حرف زده که در همین ساختمان سفارت‌شان در چهارراه استانبول به دیوار آویزان شده. ما توی فرهنگی هم روی هوا این سوژه را زدیم. حالا درست است که ما هنوز پایمان به سفارت فخیمه بریتانیا باز نشده و از همین بیرون دیوارهایش را دیده‌ایم، ولی خب از تصاویر و فیلمی که هم خود جناب سفیر و هم اکانت کاربری سفارت منتشر کرده رفته‌ایم توی نخ این تابلوها و راجع به بعضی از آنها حرف زده‌ایم. ورق بزنید و گزارش صفحه بعد را بخوانید.
در این وضعیت اقتصادی که هشت همه گروی نه‌شان شاید برایتان جالب باشد که بدانید وضعیت مالیاتی کسانی که دستمزدهای میلیاردی و بالا می‌گیرند چه ریختی است. بچه‌های سینمایی
ما هم رفته‌اند سراغ کسانی که در فرهنگ چنین حالتی را دارند. اگر می‌خواهید بدانید وضعیت مالیاتی بازیگران و هنرمندان سینما چه شکلی است، آب دست‌تان هست بگذارید زمین و بروید سراغ گزارش صفحه 11 امروز!
در نهایت هم در همین صفحه راجع به اتفاقی حرف زده‌ایم که دارد برای خودش تبدیل به یک رویه می‌شود و تغییراتی که دارد برای مراسم‌های کفن و دفن و تشییع پیکر می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها