عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی اعلام کرد کشورش از داعشی‌های خارجی استقبال نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود درباره اسیران داعشی به شبکه سومریه نیوز گفت: عراق حدود ۲۵۰ نفر از عراقی‌های داعشی را از سوریه تحویل گرفته است و انجام اقدامات لازم برای فراهم کردن زندان‌های متناسب برای آنها به عهده وزارت کشور و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط است.
کد خبر: ۱۱۹۴۹۴۹

وی افزود: اما خانواده‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته نخست خانواده‌هایی هستند که تحت اجبار و محاصره داعش با این گروه تروریستی بودند، اما گروه دوم خانواده‌هایی هستند که با داعش همدست شدند و با هر کدام از این خانواده‌ها متناسب با وضعیت‌شان برخورد خواهد شد. نخست‌وزیر عراق در رابطه با داعشی‌های خارجی تحویل داده شده به عراق ازجمله چند فرانسوی نیز خاطرنشان کرد: با عناصر داعشی خارجی نیز متناسب با وضعیت‌شان برخورد می‌شود و عراق از داعشی‌های خارجی که کشورهای‌شان آنها را نمی‌پذیرند، استقبال نخواهد کرد. وی تصریح کرد: احتمال دارد عراق خانواده‌های داعشی غیرعراقی را از سوریه تحویل بگیرد که با آنها نیز بر همین منوال برخورد خواهد شد.
این درحالی است که برهم صالح رئیس‌جمهور عراق به‌تازگی گفته بود، ۱۳ داعشی فرانسوی که عراق از کردهای سوریه تحویل گرفته است به دلیل ارتکاب جنایت علیه ملت عراق، در همین کشور محاکمه خواهند شد. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است در سال جاری میلادی سفری به عراق خواهد داشت .
به گزارش رویترز، چند روز پیش مقامات عراقی اعلام کردند کردهای مورد حمایت ائتلاف آمریکا در سوریه، بیش از ۲۸۰ نفر از نفرات بازداشت‌شده داعش را به دولت عراق تحویل داده‌اند. اینها تنها شمار اندکی از ده‌ها داعشی بازداشت‌شده طی روزهای اخیر گزارش شده است. گفته شده بود بیش از ۵۰۰ شبه‌نظامی عراقی وابسته به داعش نیز میان افراد بازداشت‌شده در سوریه هستند و دولت عراق می‌خواهد آنها را تحویل بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها