سریال طنز سعید آقاخانی با فضایی متفاوت برای عید نوروز شبکه یک آماده می‌شود

تدارک آقای «نون. خ» برای نوروز

مخاطبان تلویزیون به محض شنیدن نام سعید آقاخانی به یاد سریال‌های طنز تلویزیون می‌افتند که او در کسوت کارگردان و بازیگر حضور داشته است. او پیش از این در تلویزیون کارگردانی سریال‌های عید امسال، زن بابا، راه در رو، خوش‌نشین‌ها، نقطه سرخط، دزد و پلیس، خروس، روزهای بد، به‌در، بیمار استاندارد و شب عید را به عهده داشته که اغلب سریال‌های پربیننده سیما بوده‌اند. «نون.خ» یازدهمین سریال آقاخانی در مقام کارگردان محسوب می‌شود که به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی تهیه می‌شود. فرجی نیز پیش از این سریال «لژیونر» را تهیه کرده بود. این روزها گروه سازنده سریال نون خ در رستورانی واقع در سعادت آباد مشغول تصویربرداری هستند. آنها تلاش می‌کنند یک سریال طنز و شیرین را برای مخاطبان شبکه یک آماده کنند تا در ایام نوروز سرگرم شوند و لبخند به لب‌هایشان بیاید. تصویربرداری سریال نوروزی شبکه یک از آذر ماه شروع شده و ضبط تصاویر همچنان ادامه دارد. امیر شیبان خاقانی هم همزمان با تولید سریال مشغول تدوین است. فیلمنامه سریال توسط امیر وفایی به نگارش درآمده و در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۶۷۹

البته آقاخانی نگاهش را برای ساخت این سریال فراتر از تهران برده و بخش‌هایی از سریال در کردستان تصویربرداری می‌شود. به همین دلیل، مخاطبان شبکه یک می‌توانند به واسطه تماشای این سریال طنز و شیرین با فرهنگ و آداب رسوم مردم کردنشین ایران هم آشنا شوند. ضمن این‌که آقاخانی علاوه بر کارگردانی سریال نون.‌خ، خودش هم در آن بازی می‌کند. در کنار او بازیگرانی همچون حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، هومن حاج عبداللهی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت، علی صالحی و ... حضور دارند.


همدلی و همزبانی میان خانواده‌ها
مهدی فرجی، تهیه‌کننده نون. خ درباره این مجموعه نوروزی به جام‌جم گفت: مسلما برای ساخت هر سریال اهدافی در نظر گرفته می‌شود. ما با ساخت مجموعه نوروزی نون. خ تلاش می‌کنیم همدلی و همزبانی خانواده‌های ایرانی را به تصویر بکشیم که در هنگام مشکلات کنار هم هستند و سعی در برطرف کردن آن دارند. وی ادامه داد: در واقع در این سریال به مخاطبان خواهیم گفت که هیچ مشکلی نمی‌تواند مهربانی، محبت و ازخودگذشتگی را از خانواده قهرمان قصه ما بگیرد و هرچه مشکلات بیشتر می‌شود مهر و محبت و فداکاری در بین آنها بیشتر از قبل خود را نشان می‌دهد. این تهیه‌کننده با اشاره به دشواری لوکیشن‌های سریال توضیح داد: در این کار لوکیشن‌های سختی داشتیم. همچنین بخش‌هایی از لوکیشن‌های ما در شهرستان است که مجبور شدیم در کوهستان‌های نزدیک تهران بگیریم. این سریال نوروزی برای پخش از شبکه یک ساخته می‌شود و تاکنون ۷۰ درصد آن تصویربرداری شده‌است. فرجی درباره نام سریال نیز می‌گوید: نام سریال احتمالا تغییر می‌کند اما هنوز اسم جدید سریال مشخص نشده است.

فضای جذاب سریال
سعید آقاخانی، کارگردان و بازیگر سریال نون. خ صبح دیروز در جمع اصحاب رسانه توضیحاتی درباره این سریال ارائه کرده است. وی درباره این مجموعه نوروزی عنوان کرد: ما مجموعه‌ای را با فضای اجتماعی برای نوروز 98 آماده می‌کنیم که فضای نویی برای تماشاگر تلویزیون دارد. بخشی از این سریال در شهرستان و در فضای کوهستان می‌گذرد که از زبان و فرهنگ کردی برخوردار است و حدود ۲۰ بازیگر بومی از منطقه کرمانشاه و... در این سریال حضور خواهند داشت.
وی در پاسخ به سؤالی درباره ساخت این سریال پس از مدتی دوری از تلویزیون عنوان کرد: من همیشه در تلویزیون بوده و کار داشته‌ام و در سال‌های پیش هم سریال‌های نوروزی داشته‌ام. این کارگردان سینما و تلویزیون درباره بخش‌های کردی سریال نون.خ عنوان کرد: ما برای قصه و تصویربرداری این سریال وارد منطقه‌ای شدیم که به لحاظ پوشش و لهجه، فرهنگ متفاوتی دارد و قطعا این موضوع برای تماشاگر جذاب خواهد بود، چون ما این مناطق را در تلویزیون کمتر دیده‌ایم. گرچه شبکه‌های استانی مثل کرمانشاه کارهایی در این حوزه‌ها تولید می‌کنند، ولی سریال در سطح کشوری نداشته‌ایم. آقاخانی درباره تصویربرداری سریال‌ها که معمولا در تهران اتفاق می‌افتد هم تصریح کرد: پلان‌هایی که در تهران برای سریال‌ها می‌گیریم تکراری شده، اما فکر می‌کنم این مجموعه تصاویری دارد که برای مخاطب نو و جدید است. من در این سریال نقش «نورالدین خانزاده» کاراکتر اصلی سریال را بازی می‌کنم که مخفف اسم او نون.خ می‌شود. این کارگردان درباره این‌که چقدر سریالش وارد نقد اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: من قصه‌ای را دوست دارم و آن را کار می‌کنم و به این فکر نمی‌کنم که چند درصد از سریال نقد است. وی درباره همزمانی کارگردانی و بازیگری در این سریال گفت: این اولین بار است که هم بازی می‌کنم و هم کارگردانی و نقشی هم که دارم اینقدر سخت است. اولش فکر می‌کردم نقش ساده‌ای دارم، اما الان می‌بینم کار سختی است و حتی هر‌بار تعویض لباس ما کلی در سریال طول می‌کشد و انگار یک تاریخ را تولید می‌کنیم.
آقاخانی در پایان درباره این‌که ممکن است اعتراضی بعد از پخش سریال به‌وجود آید یا خیر، عنوان کرد: من خودم کرد هستم و به همان منطقه‌ای تعلق دارم که سریال در آن ساخته می‌شود و فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاید.


سپاه منصور در لباس مادربزرگ
فریده سپاه منصور درباره نقشش در سریال تلویزیونی نون. خ به جام‌جم گفت: من عادت ندارم قبل از پخش یک سریال یا اکران یک فیلم سینمایی درباره نقشم توضیح بدهم. بنابراین فقط می‌توانم این جمله را بگویم که در این سریال نقش مادربزرگ را بازی می‌کنم. تا به امروز هم با سعید آقاخانی کار نکرده بودم، اما این مساله را می‌دانستم که او در کار طنز، استاد است و کاملا به این حوزه اشراف دارد.
وی ادامه داد: همان طور که اطلاع دارید فضای سریال کمدی است. تا به امروز پیشنهادهایی در این ژانر داشتم، اما قبول نمی‌کردم، به دلیل این‌که خودم را تا حد و اندازه‌ای نمی‌دانستم که کمدی بازی کنم یا مردم را بخندانم، اما وقتی با آقای آقاخانی درباره فیلمنامه صحبت کردم، متوجه شدم فضای کار برای مخاطبان جدید است. ضمن این‌که نقش مادربزرگ هم شیرین است. به همین دلیل بازی در سریال نون. خ را پذیرفتم. ان‌شا ا... مردم در ایام نوروز سریال را می‌بینند و از تماشای آن لذت می‌برنند.

دلیل حضورم سعید آقاخانی است
حمیدرضا آذرنگ از بازیگران با سابقه در تئاتر است که تا امروز نمایش‌های متفاوتی را روی صحنه برده است. البته او بسیار هم گزیده کار است و سعی می‌کند نقش‌هایی را قبول کند که برایش چالشی به همراه داشته باشد. از سریال‌های تلویزیونی او می‌توان به قرعه، جاده قدیم، یلدا، در مسیر زاینده رود، خرده ستمگران و آن سوی دریا این سوی خاک اشاره کرد.
او این روزها مشغول بازی در سریال تلویزیونی نون.خ است. وی درباره بازی در این سریال به جام‌جم گفت: در این سریال تلویزیونی که برای نوروز آماده می‌شود نقش مکمل را بازی می‌کنم که نه چندان بلند است، بلکه به سمت کوتاه بودن هم پیش می‌رود. دلیل حضورم در این سریال، شخص سعید آقاخانی است که رفیق بسیار دوست داشتنی من است.
این بازیگر ادامه داد: نام من در این سریال خلیل است و با گویش کردی و زبان کرمانشاهی صحبت می‌کنم. البته مشابه چنین گویشی را در یک اثر دیگر داشتم، ولی بودن در کنار سعید آقاخانی لذت دیگری برایم دارد. من وقتی در کنار او هستم، حس‌های خوب دارم که برایم خیلی لذتبخش و شیرین است.
آذرنگ با اشاره به این‌که بخش‌هایی از بازی‌اش در تهران و برخی صحنه‌ها در کردستان ضبط می‌شود، توضیح داد: این سریال نوروزی در تهران و مناطقی از کردستان ضبط می‌شود و بازی من هم در این لوکیشن‌ها‌ست. یکی دیگر از دلایلم برای بازی در سریال نون. خ این بود که می‌دانستم سعید آقاخانی نسبت به قصه و فیلمنامه حساسیت زیادی دارد و هر کاری را انتخاب نمی‌کند. به همین دلیل با اطمینان در این سریال بازی می‌کنم.
وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این سریال، حضور بازیگران بومی کرد زبان است که در آغاز سریال نقش پررنگی دارند و می‌توانم بگویم بینندگان با تماشای این سریال به هیجان می‌آیند و برایشان خیلی تازگی دارد. البته من هم در کنار بازیگران بومی کرد زبان بازی دارم، اما کم است. علاقه مند بودم بیشتر بازی داشته باشم.
این بازیگر درباره این‌که آیا خودش به زبان کرمانشاهی مسلط بوده، توضیح داد: نه مسلط نبودم و هیچ وقت هم در کرمانشاه زندگی نکرده‌ام. اما دو سال خدمت سربازی‌ام را در لشکر 88 خرم آباد گذراندم که آنجا به زبان لری حرف می‌زدند، اما در مسیر رفت و آمد با گویش کردی هم آشنا شدم. امیدوارم مردم از تماشای سریال لذت ببرند و دوست داشته باشند. در مجموع همه عوامل تلاش خود را برای این سریال نوروزی کرده‌اند تا بتوانند مخاطبان را سرگرم کنند.

فاطمه عودباشی
رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها