در ستون دانستنی‌های مرتبط با استقلال مالی، به اینجا رسیدیم که این بحث، به‌شدت مربوط به زمان است و اگر شما برای کسب درآمد نیازمند به صرف زمان باشید، در این صورت درآمد شما فعال و اگر نیازمند زمان نباشید، درآمد شما غیر فعال است. سپس پیشنهادهایی برای زیادتر کردن زمان‌تان داشتیم. در مشاوره آخر از این مبحث و ستون، می‌خواهیم درباره دو پیشنهاد دیگری که در همه بازار و کسب و کارها و فرهنگ‌ها جوابگو است، صحبت کنیم. از هفته بعد در این ستون، مباحث متنوع دیگر را مطرح خواهیم کرد؛ به امید موفقیت و استقلال مالی شما.
کد خبر: ۱۱۹۳۳۷۸



اولین نکته در این‌باره، بحث سازماندهی است. یعنی چه؟ یعنی شما ابتدا زمان و انرژی صرف می‌کنید تا همه کارها به‌سامان بشود، اما بعد از مدتی، مثلا هفت، هشت ماه یا یک سال یا حتی دو، سه سال، دیگر نیاز به صرف انرژی و زمان نیست. ساده‌ترین سوال این است: شما اگر یک یا دو ماه به سفر بروید، آیا کسب و کار شما کار می‌کند یا نه؟ اگر پاسخ مثبت باشد، که در این‌صورت شما کار سازماندهی را به خوبی انجام داده‌اید؛ طوری که در نبود شما نیز، این ساختار و کسب و کار سازماندهی شده شماست که کار می‌کند. سازماندهی امور یکی از بزرگ‌ترین اسرار استقلال مالی است که باید مورد توجه قرار گیرد. شاید بپرسید این یعنی چه؟ بگذارید با یک مثال ساده شروع کنیم. کار شما چیست؟ فرض می‌کنیم کار شما فروش یک محصول است. اگر فروش محصول نیازمند حضور شما باشد و بدون حضور شما هیچ فروشی صورت نمی‌گیرد، پس کارها سازماندهی نشده. اگر شما بابت آموزش هر فروشنده تازه‌کار در کارتان و هر بحث دیگری، باید خودتان حضور داشته و توضیحات ارائه کنید، یعنی کارتان سازماندهی نشده است.
حذف حضور
در کار سازماندهی امور نیز باید به نکته‌ای مهم توجه کنید. معمولا در یک کسب و کار، سه عنصر منابع انسانی یا افراد، رویه‌ها یا شیوه‌های انجام کار و همچنین ابزار و فناوری‌ها و امکانات مطرح هستند. باید در این سه حوزه، طوری پیش بروید که کمترین نیاز به حضور شما باشد. مثلا درخصوص آموزش منابع انسانی، شما به جای شروع از صفر، می‌توانید دفترچه‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری آماده و ... داشته باشید. در حوزه رویه‌ها نیز می‌توانید دفترچه اصول راهنما داشته باشید. در حوزه امکانات نیز از نرم‌افزارها و هوش‌مصنوعی استفاده کرده و کارها را به‌صورت خودکار انجام بدهید.
فروشنده باشید
آخرین و مهم‌ترین نکته در حوزه استقلال مالی و افزایش زمان تسلط بر فن فروش است. هر کسب و کاری که دارید، سعی کنید بخشی از درآمد شما از طریق فروش تأمین شود. سپس این فروش را مجازی و غیرحضوری کنید؛ که نوعی سازماندهی امور و اتوماتیک کردن آنهاست. باور کنید فروش، کار سختی نیست فقط اطلاعات کافی و برانگیزاننده محصول و خدمات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید و فروش انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها