کافی است برای هر کاری قدم اولت را درست برداشته باشی. قدم اول را درست و محکم برداشته و بعدش هم در مسیرت درست قدم زده باشی. حالا هر قدر هم از عمر کارت بگذرد، چیزی نمی‌تواند تو را و حتی در موارد زیادی دیگران را از آن دلزده کند. در عرصه موسیقی هم هستند گروه‌هایی که برای بعضی کارهایشان وقت گذاشته‌اند و آنها را تبدیل به آثاری همیشه شنیدنی کرده‌اند، آنقدر که با مرور زمان هم می‌توان کارشان را شنید و دوست داشت. حتی اگر خودشان هم در آینده بروند سراغ همان اثر و با یک تنظیم جدید منتشرش کنند، باز هم می‌شود آن قطعه را شنید و دوستش داشت. چرا؟ چون اول کار مسیر را درست رفته و همه‌چیز را سر جای خودش گذاشته است.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۶۳

این اتفاقات خوب موسیقی معاصر را می‌توان در آثار برخی گروه‌ها و افراد جست و جو کرد. نمونه موفقش را هم می‌توان در آثار محسن چاوشی مشاهده کرد. او آلبوم‌هایی دارد که درست همین مسیر را رفته و هنوز هم برای مخاطبان موسیقی جذاب و خاطره‌انگیزند. یکی از این آلبوم‌ها «پرچم سفید» است؛ آلبومی که درست اواخر اسفند هفت سال پیش منتشر و بسیار هم شنیده شد.
وقتی یکی دو روز پیش قطعه قطار از همین آلبوم با یک تنظیم تازه منتشر شد، باز هم علاقه‌مندان به آثار چاوشی آن را شنیدند و دوستش داشتند. برای این قطعه و دیگر قطعات آلبوم پرچم سفید درست همان اتفاقی افتاده که ابتدای مطلب از‌ آن حرف زدیم، قدم‌های اولیه کار که شامل موسیقی، شعر، خوانندگی و تنظیم همگی در چارچوبی درست در کنار هم قرار گرفته و اثری شنیدنی و تقریبا بدون تاریخ مصرف را خلق کرده‌اند که می‌شود بعد از سال‌ها حتی با همان تنظیم هفت سال پیش هم شنید و دوستش داشت. ترانه این قطعه را هم می‌توان مهم و تاثیرگذار دانست. ترانه‌ای که آن را حسین صفا سروده و بدون اغراق می‌شود گفت اثری است مهم که حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته و هنوز هم دارد، هنوز می‌شود آن را شنید و به کلمه‌ها و اتفاقات شاعرانه‌اش فکر کرد.
ناگفته نماند که کوشان حداد هم در تنظیم هفت سال پیش و همچنین تنظیم تازه این قطعه موفق عمل کرده و در تنظیم تازه به هیچ وجه حس مخاطب با قطعه را برهم نزده و هنوز هم می‌شود شنید و با آن ارتباط برقرار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها