بسکتبال ایران و ژاپن، این بار جنگ برای صعود به جام جهانی

بـبَــر و جهانی شو

روز گذشته مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به اردوی تیم ملی بسکتبال رفت تا در آستانه صعود این تیم به جام جهانی کنار آنها باشد. او برای دقایقی با ملی‌پوشان حرف زد و بازیکنان ایران هم لباس تیم ملی را به وزیر ورزش اهدا کردند.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۱۲

امروز اما یکی از روزهای مهم برای بسکتبال ایران است. در روزی که خیلی از ستاره‌ها در تیم حضور ندارند اما بی‌شک ستاره‌های جوان زیادی هستند که می‌توانند در تاریخ ماندگار شوند. ستاره‌هایی که به معنای واقعی یک تیم هستند و می‌توانند ژاپن را شکست بدهند و خودشان را به جام جهانی برسانند. این ششمین پنجره و آخرین پنجره از مسابقات انتخابی است. تیم ملی بسکتبال کشورمان در این مرحله از رقابت‌ها میزبان دو تیم ژاپن و استرالیاست که هر یک با موقعیت‌های متفاوت در گروه F مسابقات قرار دارند.
چطور صعود ایران قطعی می‌شود؟
استرالیایی‌ها از 10 دیدار خودشان 19 امتیاز گرفته‌اند و در صدر جدول قرار دارند. صعود آنها به جام جهانی قطعی شده است و ایران با 17 امتیاز در رده دوم قرار دارد. در رده سوم هم ژاپنی‌ها هستند و 16 امتیاز دارند. به همین دلیل دو بازی ما در تهران از اهمیت زیادی برخوردار است. ملی‌پوشان تا حدودی صعود خودشان به جام جهانی را قطعی کرده اند اما برای این‌که هیچ حرف و حدیثی باقی نماند آنها از این دو بازی باید حداقل امتیاز کامل را کسب کنند.
اگر هر دو بازی را باختیم چه می‌شود؟
اما حتی اگر ایران در هر دو بازی بازنده باشد باز هم شانس این را دارد که راهی جام جهانی شود. اما چطور این اتفاق می‌افتد؟ در صورتی که ایران نتیجه هر دو دیدار خود را در پنجره ششم واگذار کند، وضعیت تیم کشورمان در مقایسه با تیم چهارم گروه مقابل به لحاظ مجموع امتیازات و معدل گل تعیین کننده خواهد بود. لبنان در حال حاضر تیم چهارم گروه E است که یک پیروزی و یک امتیاز کمتر از تیم ایران دارد. این در حالی است که اگر تیم ملی بسکتبال ایران بتواند یکی از دو دیدار آتی خود را با برد پشت سر بگذارد، هیچ ابهامی در صعودش به جام جهانی باقی نمی‌ماند و به نظر می‌رسد دیدار با ژاپن بهترین فرصت برای این مهم است. ایران در بازی رفت مقابل ژاپن بازنده بود و با توجه به نیاز ایران برای صعود بی‌دردسر، شکست آنها دور از ذهن نخواهد بود.
ایران و ژاپن امروز ساعت 18
دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و ژاپن ساعت ۱۸ پنجشنبه در تالار آزادی برگزار می‌شود. برای این دیدار ستاره‌های بزرگی مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی در ترکیب تیم ملی حضور ندارند، اما تیم ملی امیدوار است بتواند از موقعیتِ دیدار خانگی و حضور تماشاگران برای کسب امتیاز کامل این دیدار و نهایی کردن حضورش در جام جهانی استفاده کند. در گروهE
مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین، تیم‌های نیوزیلند و کره جنوبی که در رده‌های اول و دوم قرار دارند صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده‌اند. چین هم که تیم سوم این گروه است به عنوان میزبان سهمیه لازم را در اختیار دارد.

جدول رده بندی گروه F مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی به شرح زیر
است:
1ـ استرالیا (۱۰ بازی، ۹ برد، یک باخت، ۱۹ امتیاز)
2ـ ایران (۱۰ بازی، ۷ برد، ۳ باخت، ۱۷ امتیاز)
3ـ ژاپن (۱۰ بازی، ۶ برد، ۴ باخت، ۱۶ امتیاز)
4ـ فیلیپین (۱۰ بازی، ۵ برد، ۵ باخت، ۱۵ امتیاز)
5 ـ‌ قزاقستان (۱۰ بازی، ۴ برد، ۶ باخت، ۱۴ امتیاز)
6 ـ قطر (۱۰ بازی، ۲ برد، ۸ باخت، ۱۲ امتیاز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها