اهمیت بیانیه گام دوم را می‌بایست از چند جهت درک کرد و آن را در کنار پیام‌های مهم دیگری از جمله پیام سالگرد پیروزی انقلاب در ابتدای انقلاب همچنین بیانیه‌ای به مناسبت بیستمین سالگرد انقلاب در نظر گرفت.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۵۱

پیام‌های گذشته بیشتر ناظر به بخش گذشته انقلاب بوده اما بیانیه گام دوم، ویژگی مهمی دارد و آن نگاه به آینده و توسعه است. مخاطب این بیانیه نسل جوان و به طور کلی رو به آینده است و این‌که برای افرادی نوشته شده که قرار است در آینده، انقلاب را پیش ببرند. اگر بیانیه‌های قبلی برای نسل گذشته بوده بیانیه اخیر برای افرادی است که قرار است در آینده مسیر انقلابی‌گری را پیش ببرند.
ویژگی مهم بیانیه، امیدآفرینی است بنابراین بیش از آن‌که آن را به عنصر جزئی تقلیل دهیم باید در نظر داشته باشیم که بیانیه افق بسیار جدی است و باید همه جا مورد توجه قرار گیرد.
باید از نگاه‌های منفی که در سال‌های اخیر رواج بیشتری یافته است دوری کنیم، چرا که متاسفانه هجمه غرب و... به جامعه باعث شده جلوه‌های امیدبخش انقلاب دیده نشده و اخبار ناامید کننده در رسانه‌ها برجسته شود. زمانی که اخبار امیدبخش در رسانه‌های ما دیده نمی‌شود به معنی این است که یک جای کار را خطا کرده و عادت به انعکاس اخبار ناامیدکننده داریم.
بنابراین در عرصه رسانه نیازمند این هستیم که در عرصه علم و فناوری که یکی از مطالبات مهم رهبری است اقدامات جدی انجام داده و اخبار امیدبخش را مورد توجه بیشتری قرار دهیم.
نیازمند این هستیم که ژورنالیسم علمی در کشور توسعه یابد و به این ترتیب اخبار مربوط به دانشمندان و پژوهشگران کشورمان به عنوان خبر عادی تلقی نشده و پررنگ دیده شود.
همچنین رهبری در این بیانیه تاکید کرده‌اند بخشی از انحرافاتی که ممکن است در سال‌های گذشته خواسته یا ناخواسته رخ داده باشد را به صورت مجدد بازخوانی کرده و اجازه تکرار ندهیم.
یکی از موارد انقلابی ماندن، بودن در مسیر مبارزه با استکبار است و همان‌طور که رهبری تاکید فرمودند مذاکره با آمریکا و تعامل با استکبار آورده جدی برای ما نداشته است.
بنابراین بازخوانی این تجربه‌ها برای نسل جوان با نگاه امیدبخش به همراه بازخوانی ارزش‌ها، اصول انقلاب و دستاوردهای این مسیر باید در کنار هم دیده شده و به عنوان راهبرد نسل جوان و انقلابی
در نظر گرفته شود.

محمدصالح مفتاح

فعال رسانه‌ای

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها