از آن روزهـــای سوت و کور اســــــت کــــــــــــه همـــــــــــــه نشسته‌اند و تایــــــــــــــپ می‌کنند. نه حرفی هست و نه صدایی. قبل از این‌که شروع کنم به نوشتن امروز چی داریم امروزمان، فقط صدای کیبورد از گروه فرهنگ و هنر می‌آمد و بس. این همه سوت و کوری برای این است که دو طناز گروه که دیروز هم درباره‌شان گفتم، نیامده‌اند و ما حسابی جدی شده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۴۲

البته این را هم بگویم که امروز مطالبمان هم حسابی جدی است و مثل دیروز گزارش طنز برایتان نداریم. شاید این هم در ایجاد این همه جدیت و خلاصه سکوت بی‌تاثیر نباشد. خـــــــــب... بعضی روزهای زندگی هم این‌طور است دیگر، قرار نیست همیشه شوخ و سرخوش بود. یک روزهایی شوخی می‌کنیم و خیلی خیلی جدی کار می‌کنیم، یک روزهایی هم فقط و فقط خیلی جدی کار می‌کنیم. اما حالا برویم و ببینیم در این روز این همه جدی چه خبر است. البته که امروز هم مثل همیشه کلی سوژه خوب را دنبال کرده‌ایم.
آذر مهاجر که خودش یک‌پا سلطان خبری حوزه کاغذ است، امروز پا کرده توی کفش قاچاقچیان کتاب. هر‌چند روابط عمومی اتحادیه ناشران و وزارت ارشاد لطف کردند و یادشان رفت از ما برای دیدار خبرنگاران از انبار قاچاقچی‌ها دعوت کنند، اما ما حواسمان است از کنار ماجرای به این مهمی بی‌اهمیت رد نشویم. خلاصه که مهاجر رفته و هر چه عکس بود را گشته تا ببیند جنابان قاچاقچی چه کرده‌اند، چه کتاب‌هایی را برای تکثیر غیرقانونی انتخاب کرده و چه انگیزه‌هایی داشته‌اند. این گزارش را در صفحه 10 بخوانید و ببینید این جنابان خلافکار چقدر با سلیقه کتابخوانی مردم همراهند. خدا به راه راست هدایتشان کند که در این اوضاع گرانی کاغذ، شده اند یک ضربه کاری به جان ناشران و مولفان.
برنامه صفحه 12 چهارشنبه‌ها را هم که دیگر می‌دانید. محمدرضا کائینی پژوهشگر تاریخ می‌رود سراغ شخصیت‌های جذاب و با آنها گفت‌وگو می‌کند. امروز هم رفته سراغ فرزند آیت‌ا... محلاتی و یک گفت‌وگوی خواندنی را رقم زده است.
و اما سینما. برایتان بگوییم که سینما رفتن هم در آستانه لاکچری‌تر شدن است. خب چه اشکالی دارد؟ حالا که مسؤولان نمی‌توانند تئاتر و کنسرت و کتاب را ارزان کنند، سینما را هم گران می‌کنند تا سینماروها هم احساس خفن بودن بیشتری بکنند! ماجرای احتمال 20 هزار تومانی شدن بلیت سینماها را در صفحه 11 بخوانید.
فاطمه خانم شهدوست جوان‌ترین خبرنگار جمع گروه فرهنگ و هنر هم امروز رفته سراغ سیف‌ا... خان صمدیان و درباره جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر با او گپ زده است. در همین صفحه 9 بخوانیدش.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها