پاره شدن نوار موفقیت‌های منچستر در اولدترافورد

توخل مچ سولسشر را خواباند

در عرض تنها 8 هفته، اوله گونار سولسشر در منچستر به موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی رسید تا طرفدارانش بار دیگر دست به رویاپردازی بزنند. اما کمتر کسی تصور می‌کرد پاری‌سن‌ژرمن در نبود ستاره‌هایی همچون نیمار و کاوانی و با درخشش بازیکنانی همچون دی ماریا و امباپه در کمتر از 8 دقیقه نتیجه‌ای را در اولدترافورد رقم بزند که حالا مربی نروژی شیاطین سرخ برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به یک معجزه نیاز داشته باشد. سولسشر در حالی تیمش را به این بازی فرستاد که در دو ماه گذشته 11 بار روی نیمکت قرمزهای منچستر نشست و حاصلش 10 پیروزی و یک تساوی بود. این مربی 45 ساله نروژی می‌خواست با پیروزی در بازی سه‌شنبه به رکوردی جدید برسد، اما توماس توخل آلمانی به خوبی نشان داد که تبحر بالایی در بازی‌خوانی حریف و بر هم زدن نظم تیمی آنها دارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۰۴

سولسشر مثل بازی‌های قبلی از مثلث راشفورد، لینگارد و مارسیال در خط حمله خود استفاده کرد، اما توخل برای کم اثر کردن این مثلث برنامه‌هایش را یک خط عقب‌تر پایه‌ریزی کرد. او که به خوبی به نقش و تاثیر پل پوگبا در موقعیت‌سازی منچستری آگاه بود، مارکینیوش را مامور مهار او کرد و در همان نیمه اول هم مشخص شد این تاکتیک تا چه اندازه موثر بوده است. دومین برتری تیم توخل بهره بردن از مارکو وراتی در میانه میدان بود که به طور کلی نمانیا ماتیچ و آندر ه هره را
را از کار انداخت.
در این میان یک بدشانسی نیز موجب شد برنامه‌های سولسشر بیش از پیش در این بازی به شکست بینجامد. مصدومیت لینگارد و مارسیال موجب شد تا الکسیس سانچس و خوان ماتا به بازی بیایند تا شاید ضرباهنگ این تیم تغییر کند. اما سانچس مثل تمام یک سال گذشته در منچستر، شبی معمولی را پشت سر گذاشت و ماتا هم سرعت و توانایی لازم برای بازی در جناح راست را نداشت تا گره بسته شیاطین سرخ را در این بازی باز کند. حالا تا بازی برگشت در پاریس، این دو تیم دو داستان متفاوت را پیش رو دارند. منچستر باید خیلی زود از حال و هوای این شکست تلخ خارج شود زیرا اول در جام حذفی باید به مصاف چلسی برود و بعد هم در لیگ مهمان لیورپول است. اما در نقطه مقابل، شاگردان توخل باید به مصاف سنت اتین و مون پلیه بروند و به نظر می‌رسد به راحتی می‌توانند فاصله 10 امتیازی خود با تیم دوم را در لوشامپیونه حفظ کنند.
آمار بد منچستر
شاگردان سولسشر علاوه بر شکستی که در دیدار رفت متحمل شدند، رکوردهای بدی نیز از خود بر جای گذاشتند. یونایتد در بازی دیشب فقط یک شوت در چارچوب دروازه پاری سن ژرمن داشت که پایین‌ترین آمار از سال ۲۰۰۵ در لیگ قهرمانان بوده است. در سال ۲۰۰۵ در بازی برابر میلان، یونایتد فقط یک شوت در چارچوب داشت و بعد از نزدیک به ۱۵ سال، این آمار منفی دوباره تکرار شد. از سوی دیگر این اولین بار در تاریخ باشگاه منچستر یونایتد بود که این تیم در بازی خانگی‌اش در اروپا با اختلاف بیش از یک گل نتیجه را واگذار کرد.
شب رکوردهای بوفون
در میان بازیکنان پاری‌سن ژرمن، شاید خوشحال‌ترین بازیکن در پایان بازی جان لوئیجی بوفون بود که توانست در شب پیروزی ارزشمند تیمش به چند رکورد مهم برسد. این برای پنجاهمین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ست که بوفون می‌تواند کلین شیت کند و از این حیث در جایگاه دوم قرار گرفت. ایکر کاسیاس با 57 و ادوین فان‌درسار با 50 کلین شیت به ترتیب اول و سوم هستند.
گلر 41 ساله PSG با انجام این بازی تعداد بازی‌های خود در تاریخ لیگ قهرمانان را به عدد 121 رساند و در جمع 10 بازیکن برتر از این حیث قرار گرفت. در این لیست، بازیکنانی همچون ایکر کاسیاس(پورتو، 174 بازی)، کریستیانو رونالدو(یوونتوس، 158 بازی) و لیونل مسی (بارسلونا، ‌129 بازی) بیشترین حضور در این جام را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها