شکستن قولنج انگشتان دست کاری بسیار معمول است به طوری که ۲۵ تا ۴۵ درصد از افراد این کار را انجام می‌دهند. آیا این کار برای مفاصل ما ضرر دارد؟
کد خبر: ۱۱۹۱۵۴۰

به گزارش العالم، صدایی که از شکستن انگشتان دست‌تان می‌شنوید در واقع صدای شکستن استخوان‌ها نیست. اگرچه علت ایجاد صدا از مفصلی که قولنجش می‌شکند با قطعیت مشخص نشده، اما فرضیه‌هایی در این مورد مطرح شده است.
یک فرضیه می‌گوید، فضای یک مفصل که در میان دو استخوان قرار دارد از «مایع مفصلی» پر شده که عملکردی شبیه یک روان‌کننده داشته و دارای نیتروژن و ‌دی‌اکسیدکربن است صدای شکستن مفاصل در واقع ناشی از ترکیدن حباب‌های نیتروژن در مایع مفصلی ما است.
برخی محققان عوامل دیگری را علت این امر می‌دانند و معتقدند که حفره‌زایی و ورود مایع به حفره‌ها در داخل مفصل می‌تواند عامل صدای شکستن انگشتان دست باشد. با همه این‌ها هیچ شواهدی در ارتباط با شکستن انگشتان دست و خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی و مشکلات مرتبط با آن وجود ندارد. در بدترین حالت منجر به کاهش قدرت انگشتان دست برای نگه داشتن اشیا می‌شود.
کارشناسان می‌گویند اگر پس از شکستن انگشتان درد غیرمعمول یا ورم دست را تجربه کردید باید توسط یک متخصص ارتوپدی معاینه شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها