اردشیر زاهدی، آخرین سفیر رژیم پهلوی در آمریکا، با اذعان به دستاوردهای جمهوری اسلامی، سیاست اصلی آمریکا و دولت ترامپ را «تغییر رژیم» در ایران دانست و در عین حال این سیاست را غیرعملی و خوش خیالانه دانست.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۰۱

به گزارش شبکه خبر، زاهدی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی«آرتی» روسیه، از عملکرد و کارنامه جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته دفاع کرد و با بیان این‌که به آمار بالای تحصیل‌کردگان ایران طی 40 سال گذشته به‌ویژه افزایش سطح سواد زنان و حضور بالای آنها در دانشگاه‌ها افتخار می‌کند، تاکید کرد به عملکرد جمهوری اسلامی احترام می‌گذارد زیرا به گفته او جمهوری اسلامی براساس یک منطق عمل می‌کند.
او با اشاره به این‌که از نظر آمریکا پسر شاه مخلوع یکی از گزینه‌ها برای تغییر رژیم است، سیاست تغییر رژیم را زیر سوال برد و گفت: «تصور براندازی در ایران خوش‌خیالی است... اینها (اپوزیسیون) از کجا پول می‌گیرند؟ چه کسی از آنها پشتیبانی می‌کند؟ چقدر ارتش و نیروی نظامی در اختیار دارند؟ ایران امروز دارای ارتش و نیروهای نظامی و پلیس و... است. چطور می‌خواهند به ایران بروند؟ با هواپیمای جت شخصی؟
او با حمله به اپوزیسیون خارج‌نشین اکثر این افراد را فاسد و خائن دانست که با گرفتن پول از خارجی‌ها برضد مردم ایران فعالیت می‌کنند.
او گفت: من بسیاری از این افراد را می‌شناسم... آنها از خارجی‌ها پول می‌گیرند و علیه مردم ایران فعالیت می‌کنند. من آنها را خائن می‌دانم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها