افت شدید بارسلونا، موقعیت ‌آنها را در صدر جدول متزلزل کرده است

حرکت تند رئال به سمت بارسا

تا یک ماه قبل کمتر کسی در قهرمانی بارسلونا تردید داشت. فاصله وحشتناک با رئال مادرید و امنیت بالا در رقابت با تیم‌هایی مثل سه‌ویا و اتلتیکومادرید موجب شده بود همه بعد از پایان نیم‌فصل، قهرمانی پایان فصل را به بارسلونا بدهند. اما داستان در یک ماه اخیر کاملا متفاوت شد. بارسلونا افتی چشمگیر داشت و رئال، جهشی غیر قابل باور داشت تا فاصله عجیب کهکشانی‌ها با آبی‌اناری‌ها به 5 امتیاز کاهش پیدا کند. تنها 3 روز بعد از تساوی یک بر یک در ال‌کلاسیکوی جام حذفی (کوپا دل‌ری) در نیوکمپ، رئالی‌ها به خانه همشهری قرمزپوش رفتند تا در فاصله 3 روز دو بار در خانه رقبای جدی‌شان بازی کنند. اتلتیکو در این بازی هیچ حرفی در برابر مهمانش نداشت.
کد خبر: ۱۱۹۱۲۸۲

رئال دوباره متولد شده در دوران سولاری، در مسابقه با اتلتیکومادرید، اختیار کامل اوضاع را در دست داشت و 3 بر یک به برتری رسید. با وجود آن‌که روزگاری بازی نکردن ایسکو و آسنسیو دغدغه هواداران و روزنامه‌های مادریدی بود؛ اما حالا دیگر همه می‌دانند که تیم سولاری به زیبایی بازی می‌کند و هر حریفی را به‌راحتی شکست می‌دهد حتی وقتی این دو بازیکن در فهرست 18 نفره نباشند.
اما اوضاع در بارسلونا اصلا خوب نیست. موتور تیمی که فاصله‌ای فراوان بین خود و رقبا ایجاد کرده بود، این روزها اصلا خوب کار نمی‌کند. مصدومیت‌های فراوان بازیکنان تاثیرگذار، رمق این تیم را گرفته و بارسلونا در هفته‌های اخیر، در هیچ مسابقه‌ای با ترکیب کامل بازی نکرده است. مصدومیت مسی در بازی با والنسیا، تیر آخر بر پیکر این تیم بود تا در دو بازی اخیر بارسا، او با احتیاط فراوان بازی کند. بارسا در خانه اتلتیک بیلبائو هم نمایش مطلوبی نداشت. میانه میدان کلا در اختیار میزبان بود و سوارز مانند هفته‌های اخیر یک سایه بود. در یک کلام، اگر بارسا از این بازی خارج از خانه یک امتیاز گرفت، فقط به لطف درخشش ترشتگن دروازه‌بان آماده‌اش بود که چند موقعیت طلایی و مسلم گلزنی را از حریف گرفت.
حالا بارسلونا در پایان هفته 23 لالیگا با 51 امتیاز در صدر است و رئال مادرید سرحال را با 46 امتیاز در تعقیب خود می‌بیند. بارسلونا در میانه هفته استراحت دارد اما رئال در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید در در هلند مقابل آژاکس بازی کند و بعد یک دیدار خانگی در لالیگا میزبان ژیرونای ته جدولی خواهد بود.
بارسلونا از امروز باید به فکر بردی پرگل در بازی شنبه مقابل وایادولید باشد تا از این بحران خارج شود. روزنامه آس مادرید بعد از بازی یکشنبه شب بارسلونا نوشت: برای بارسا خوب نیست که به لطف درخشش دروازه‌بانش امتیاز بگیرد. بارسا باید در بازی شنبه‌شب از حیثیتش دفاع کند تا برای ماه شلوغ فوریه (بازی در لیگ قهرمانان و دو بازی در خانه رئال مادرید) آماده‌تر از این شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها