رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به علائم ابتلا به آدنو ویروس چشمی در کشور گفت: افراد باید هنگام مشاهده علائم حتما به چشم‌پزشک مراجعه کرده و تحت درمان دارویی قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۱۹۰۵۹۲


دکتر محمود جباروند رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران اظهار کرد: این بیماری ویروس جدید نیست و سال‌های سال این نوع ویروس چشمی وجود داشته و خود به خود کنترل شده است. در واقع این بیماری یک نوع آدنوویروس به شمار می‌رود که تابستان و زمستان شیوع می‌یابد. وی توضیح داد: آدنوویروس‌ها می‌توانند در مجاری تنفسی، گوارشی، ادراریی و چشم تکثیر یافته و ایجاد بیماری کنند. این ویروس از راه ترشحات تنفسی، تماس نزدیک یا روند مدفوعی - دهانی منتشر می‌شود و عفونت گلو را ایجاد کند، اما انگشتان ویروس را به چشم‌ها منتقل می‌کنند.
وی افزود: پف چشم، قرمزی چشم و ترشحات چشمی و چسبندگی از علائم این آدنوویروس است که قدرت سرایت آن بالا است و افراد باید اقدامات لازم را جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام دهند. دست دادن و روبوسی می‌تواند باعث سرایت این بیماری چشمی شود. افراد باید هنگام مشاهده علائم حتما به چشم‌‌پزشک مراجعه کرده و تحت درمان دارویی قرار بگیرند.
وی تأکید کرد: افرادی که مبتلا به این ویروس می‌شوند باید از حضور در مکان‌های شلوغ همچون مدارس و پادگان جهت پیشگیری از سرایت آن به دیگران خودداری کنند و مراقبت‌های بهداشتی و فردی را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان این‌که آدنوویروس سبب عفونت چشمی می‌شود، هشدار داد: ‌افراد باید از خوددرمانی بپرهیزند، چرا که در صورت مراجعه نکردن به چشم‌پزشک، این بیماری می‌تواند سبب کدورت قرنیه شود؛ ولی به طور کلی آدنوویروس بیماری‌ای نیست که سبب نابینایی یا مرگ فرد شود./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها