یادداشت:

لزوم لحاظ سلیقه مخاطب

متاسفانه در مورد خیلی از مضمون‌های تکراری کاری نمی‌توانیم بکنیم. در سریال‌ها بیش از حد بر درد و رنج انسان‌ها متمرکز شده‌ایم و انگار سریال‌ها فقط مختص غم تولید می‌شود، درصورتی که باید تنوع ژانر داشت.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۵۰

در نظر بگیرید از صبح تا شب کار می‌کنید و می‌خواهید چند ساعتی مقابل تلویزیون با خانواده نشسته و از برنامه‌ها لذت ببرید، ولی با چه سریال‌هایی مواجه می‌شوید؟ سریال‌هایی که اغلب دم از غم و غصه و اندوه می‌زنند. مسلم است بیننده از این قصه‌ها فراری و به سمت و سوی دیگر رسانه‌ها می‌رود.
ما بازیگر، فیلمبردار و کارگردان‌های فوق‌العاده‌ای داریم و کوچک‌ترین شکی نیست که فقط ما چوب برخی تنگ‌نظری‌های بیخودی را می‌خوریم یعنی آدم‌ها را در جای درست قرار نمی‌دهیم و از آن سو در پرداختن به مضامین هم مدام خط قرمزهای بعضا خودساخته می‌تراشیم!
ما در نوشتار و فیلمنامه محدودیت‌های فراوان داریم و متاسفانه در تصویب سریال‌ها، از بالا سلیقه‌های شخصی اعمال می‌شود و از آن بدتر، رفتن به سراغ سوژه‌هایی است که بی‌ربط با اجتماع ما هستند.
چرا تلویزیون به موضوعاتی که مردم دوست دارند نمی‌پردازد؟ چرا در تلویزیون ما به‌خصوص در سریال‌ها، شادابی وجود ندارد؟
باید قبول کنیم سطح توقع مردم و به‌خصوص سلیقه جوانان ما بالا رفته است و اگر این مهم را در نظر نگیریم، بی‌شک در آینده با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهیم شد؛ آن هم در زمانی که فناوری با سرعت فوق‌العاده رو به پیشرفت است پس تلویزیون باید سلیقه مخاطب خود را لحاظ کند.


شهرام عبدلی

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها