بسته حمایتی وزارت بهداشت برای 131 هزار بیمار خاص ‌

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان این‌که بسته حمایتی از بیماران خاص سالانه حدود 400 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، افزود: در این بسته حمایتی 13 بیماری خاص و صعب العلاج شامل بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، دیالیز خونی، دیالیز صفاقی، ام اس، EB(پروانه‌ای)، MPS، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه پوشش داده می‌شوند که در مجموع شامل 131 هزار نفر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۹۰۱۴۲

به گزارش جام‌جم، مهدی شادنوش افزود: طبق وعده‌ای که از قبل به بیماران خاص و صعب‌العلاج کشور داده شده بود بسته حمایتی از این بیماران در این مرکز تدوین و توسط معاونت درمان به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و از دهم آذرامسال قابلیت اجرایی پیدا کرده است.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: در این بسته، حفاظت مالی بیماران خاص و صعب العلاج در برابر هزینه‌های بالای این بیماران که مشکلات زیادی را برای خانواده آنها می‌تواند به‌وجود آورد، دیده شده است.
شادنوش با بیان این‌که هدف وزارت بهداشت حمایت مالی از این هموطنان است، عنوان کرد: پوشش حداکثری سهم بیمار برای خدمات تایید شده در دستورالعمل دیده شده است. همچنین بیماران آسیب‌پذیر به منظور هدفمندسازی پرداخت یارانه سلامت به آنها شناسایی شدند.
وی با بیان این‌که برای مراقبت‌های بیشتر بر روش‌ها و کارهایی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، ساختار گزارش‌ها نظامند شده است افزود: با این کار می‌توان سیاستگذاری‌های بهتر و دقیق‌تری اتخاذ کرد. همچنین پروتکل‌ها و راهنماهای مصوب برای مدیریت بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و پیوند، مستقر و به‌کار گرفته شده است.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به این‌که این گروه از بیماران می‌توانند تمام خدمات درمانی و دارویی شان را در بیمارستان‌های دانشگاهی دریافت کنند، ادامه داد: در صورتی که مرکز دانشگاهی موردی از زیرساخت‌های ارائه این خدمات نداشته باشد با تعرفه‌های مشخص می‌تواند در قالب قراردادهایی این خدمات را به بخش‌های دیگری خارج از دانشگاه برون سپاری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها