کریم انصاری‌فرد از رفتن کی‌روش و شرایطش در تیم ملی می گوید

هیچ‌وقت سند تیم ملی را به نام خودم نزدم

شکست ایران مقابل ژاپن یعنی حذف از جام ملت‌های آسیا. یعنی بر باد رفتن رویای میلیون‌ها فوتبال دوستی که پس از 42 سال انتظار قهرمانی را می‌کشیدند. این اتفاق اما نیفتاد تا حسرت قهرمانی در قاره کهن بیشتر شود. حالا باید چهار سال دیگر صبر کرد تا شاید این اتفاق بیفتد. زمانی که تیم ملی وارد ایران شد در گوشه‌ای از فرودگاه برای دقایقی با کریم انصاری‌فر همکلام شدیم؛یکی از بازیکنانی که چه در جام‌جهانی و چه در جام ملت‌های آسیا تاثیر خودش را گذاشت. او هر چند به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌آمد، اما یکی از مهم‌ترین‌ها بود و البته یک گل زیبا را هم وارد دروازه چین کرد. با این حال جام نه برای او خوش‌یمن بود و نه برای تیم ملی ایران.»
کد خبر: ۱۱۸۹۲۳۵

بغض کی‌روش زمانی که تو و احسان حاج‌صفی را در آغوش گرفت، ترکید. کی‌روش از ایران رفت و این یعنی پایان یک مسیر هشت ساله.
ابتدا باید از همه مردم ایران عذرخواهی کنم. این کمترین کاری است که شخصا می‌توانم انجام دهم. بی‌شک حق ملت شریف ایران بیش از اینهاست. می‌خواستیم با قهرمانی در این جام دل مردم را شاد کنیم. هم من و هم بقیه بچه‌ها قصدمان همین بود. به هر حال تلاش خودمان را کردیم.
درباره رفتن کی‌روش نظری نداری؟
واقعا نمی‌دانم چه بگویم. کی‌روش و عملکرد او مشخص است و واقعا نیازی نیست درباره او حرفی بزنم. آنچه ما می‌دانیم این است که کی‌روش هر حرفی هم که زد به خاطر منافع تیم ملی بود و چیزی غیر از این نبوده است.
اما این نظر، متفاوت با آن چیزی است که منتقدان می‌گویند.
خدا را شاهد می‌گیرم که چنین چیزی نبود. بارها و باره گفته‌ام که کی‌روش هیچ‌وقت هیچ چیزی را برای خودش نخواست. دوست داشت تیم ملی موفق شود و چه در این تورنمنت و چه در جام‌جهانی، خودش و همکارانش 24 ساعته برای موفقیت ایران تلاش کردند.
نکته مهم همدلی و ایجاد رفاقتی بود که در تیم ملی وجود داشت. مهم نبود چه کسی بازی کند. خود تو و مسعود بازی‌های زیادی را روی نیمکت ذخیره‌ها بودید، اما ...
10 ، 11 سال است در تیم ملی حضور دارم و هیچ‌وقت فکر نکرده‌ام سند تیم ملی به نام من زده شده است. افتخارم این است پیراهن تیم ملی را تنم می‌کنم. چه یک دقیقه بازی کنم چه اصلا بازی نکنم این وظیفه من است که در خدمت تیم باشم.
فکر می‌کنی چه کسی جای کی‌روش می‌آید؟
واقعا نمی‌دانم. امیدوارم همیشه برای تیم ملی کشورم اتفاق‌های خوبی بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها