سپیدرود ـ پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی جام حذفی

رونمایی از ستـــاره‌هــا

جدال پرسپولیس و سپیدرود در فوتبال ایران به دو بخش قبل و بعد از حضور علی کریمی روی نیمکت تیم رشت خلاصه می‌شود. از وقتی جادوگر هدایت سپیدرود را بر‌عهده گرفته، دیدار این تیم مقابل پرسپولیس تبدیل به یکی از حساس‌ترین جدال‌های فوتبال ایران شده است. شاید در نگاه اول قرار گرفتن این دو تیم مقابل هم تقابل مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر با تیمی باشد که هر سال برای فرار از سقوط تلاش می‌کند، اما حکایت بازی امروز دو تیم متفاوت است.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۶۱

دو تیم این بار در جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت. ورزشگاه سردار جنگل رشت امروز میزبان یکی از مهم ترین دیدارهای چند فصل اخیر سپیدرود است. علی کریمی و شاگردانش که از آخرین تقابل با یک تیم تهرانی در ورزشگاه خانگی خاطره خوشی ندارند این‌بار برای ادامه مسیر سختی که در جام شگفتی‌ها روبه‌روی شان است به میدان خواهند آمد. اگر تیم ملی از جام ملت‌های آسیا حذف نمی‌شد و فردا قرار بود در فینال رقابت‌ها بازی کند، الان بیشتر حواس‌ها معطوف به سرنوشت ایران در امارات بود. در حال حاضر ولی هواداران فوتبال در ایران می‌توانند با تمرکز بیشتری دوباره پیگیر رقابت‌های داخلی باشند.
سپیدرود در مرحله قبلی رقابت‌ها جدال مرگ و زندگی را مقابل ملوان با برتری به پایان رساند تا حالا در مرحله یک‌هشتم نهایی روبه‌روی پرسپولیس قرار بگیرد. دیدار سپیدرود و پرسپولیس آخرین بازی مرحله یک‌هشتم است. برنده دیدار دو تیم در حالی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی می‌شود که در سمت مقابل جدول حتی فینالیست بازی‌ها هم مشخص شده است. داماش گیلانیان با کسب پیروزی مقابل سایپا لیگ برتری فینالیست شد و حالا باید منتظر دیگر رقیب لیگ برتری خودش باشد. تیمی که در صورت پیروزی در بازی امروز ابتدا باید مقابل پدیده قرار بگیرد و برنده آن در نیمه‌نهایی به مصاف سپاهان برود. در ترکیب دو تیم برای رسیدن به هدف بزرگی که در سر دارند غایبان زیادی دیده می‌شود.
اصلی‌ترین غایب سپیدرود، پیام صادقیان بازیکن سابق پرسپولیس است. هافبکی که توسط برانکو کنار گذاشته شد و بعد از چند فصل حضور در ترکیه دوباره به فوتبال ایران برگشت. در سمت مقابل، برانکو هم محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا و علیرضا بیرانوند را در اختیار ندارد. بیرانوند به‌تازگی از امارات برگشته و امروز دوباره رادوشوویچ در ترکیب قرمزها قرار خواهد گرفت. نکته قابل توجه در ترکیب پرسپولیس این‌که نوراللهی به دلیل نبود هافبک دفاعی به اردوی تیم برانکو اضافه شده و ممکن است در ترکیب قرار بگیرد. علاوه بر این در دیدار مقابل سپیدرود نوبت به رونمایی از ستاره‌های جدید می‌رسد.
ستاره‌هایی که به‌دلیل محرومیت از نقل و انتقالات یک نیم فصل بازی نکردند و حالا فرصت حضور در ترکیب را دارند. بدون در نظر گرفتن مهدی ترابی که به‌تازگی از امارات برگشته و در لیست برانکو نیست، سرمربی کروات قرمزها فرصت استفاده از محمد نادری، سروش رفیعی، مهدی شریفی، مهدی شیری و بودیمیر را دارد. از دیگر نکات جالب این بازی هم حضور دو داور پشت دروازه است. کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این بازی از کرمانشاهی و اکبریان برای اجرای طرح داور پشت دروازه استفاده می‌کند.

سوت بازی در دست حیدری
کمیته داوران فدراسیون اسامی تیم داوری بازی سپیدرود رشت و پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور را اعلام کرد. بنابر اعلام کمیته داوران، در دیدار سپیدرود رشت و پرسپولیس از سیستم کمک داور اضافی (داوران پشت دروازه) استفاده خواهد شد. تیم داوری به این شرح معرفی شدند:
داور: پیام حیدری با کمک علی میرزابیگی و مهدی عالیقدر. داور چهارم: محمدرضا منصوری. داوران پشت دروازه: محمدرضا اکبریان‌، رضا کرمانشاهی. این دیدار ساعت 15 امروز در ورزشگاه سردار جنگل برگزار می‌شود.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها