اعضای باند 29 نفره که برای رجیستری گوشی‌های تلفن همراه قاچاق به کلاهبرداری 24 میلیارد تومانی دست زده بودند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۱۸۸۰۲۷

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان به سایت پلیس گفت: چندی پیش ماموران پلیس امنیت هنگام رصد در شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند افرادی آگهی واگذاری سیمکارت رایگان در شهرستان مریوان منتشر کرده ‌اند. تحقیقات نشان می‌داد آنها بعد از دریافت مدارک هویتی متقاضیان این سیمکارت‌ها با همکاری دو دفتر خدمات ارتباطی نسبت به ثبت نام آنان در سامانه یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای واگذاری سیمکارت رایگان اقدام می‌کنند. وی افزود: در جریان تحقیقات مشخص شد کلاهبرداران با وقفه دوهفته‌ای، سیمکارت‌های فعال شده را قبل از واگذاری و بدون اطلاع افراد به شهرستان‌های بانه و سقز ارسال و با استفاده از این سیمکارت‌ها، گوشی‌های تلفن همراه قاچاق را به طور غیرقانونی ثبت و رجیستری می‌کردند. در ادامه تحقیقات 29عضو این باند بازداشت شدند. در بازرسی از مخفیگاه یکی ازمتهمان 7300‌عدد سیمکارت، ۱۳۰ جلد شناسنامه و مدارک هویتی، شش دستگاه لپ‌تاپ و پنج دستگاه کیس رایانه کشف شد.
آزادی ادامه داد:تحقیقات نشان می‌داد اعضای این باند حدود ۱۲ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه را از این طریق ثبت کردند. همچنین آنها گوشی‌های تلفن همراه قاچاق را در دیگر شهر و استان‌های دیگر به‌ویژه تهران به فروش رسانده که ارزش آن ۲۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها