یادداشت:

به هنرمند متعهد بیش از پول نیازمندیم

دهه‌های 70 و ابتدای دهه 80 روزگار اوج رونق تلویزیون بود و تلویزیون ما آن‌قدر فعال بود که با خیلی از شبکه‌های ماهواره‌ای رقابت می کرد. کم نبودند سریال‌هایی که خیابان‌ها را خلوت می‌کردند و شبکه‌های لس‌آنجلسی در حدی نبودند که جز به شوخی و خنده از آنها یاد شود.
کد خبر: ۱۱۸۸۰۰۷

از جایی به بعد به دلایل مختلف نتوانستیم حرکت پیشرونده خود را ادامه دهیم و در نتیجه در رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای و بعد فضای مجازی، قافیه را باختیم.
اگر نظر شخصی مرا بخواهید همچنان ماهواره و فضای مجازی بیشتر از آن‌که سالم و حلال باشد حاوی محصولات مفسده‌برانگیزند، ولی به هر حال تلویزیون خودمان هم باید از خواب بیدار شود و کار را به کاردان بسپارد.
چرا باید یک تدارکاتچی سابق، امروز کارگردان سریال چندفصلی باشد؟ من با پیشرفت مخالف نیستم، اما رشد هم باید تدریجی باشد، نه دفعتی و ناگهانی! این روال که چون یک راننده می‌تواند جذب اسپانسر کند پس می‌تواند کارگردانی هم کند صددرصد غلط است و جایش هر جا باشد در تلویزیون نیست.
در تلویزیون باید تولید سالم در اولویت باشد و با حضور چهره‌های موجه صورت پذیرد.
کافی است برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و با دقت نظر وافر برنامه را اجرا کنند.
این‌که مدام می‌خواهیم به هر قیمتی تولید داشته باشیم نادرست است.

ابتدا توقف یا تعدیلی دهیم به تولیدات و آنتن را با محصولات فاخر قبلی پر کنیم و سپس به‌تدریج تولیدات ارزشمند را رونق دهیم.
تلویزیون بیشتر از سینما به تعهد نیاز دارد؛ مثالی می‌زنم، زمانی بود که سریال سربداران را با چند میلیون و چند شیفت کاری در یک شبانه‌روز تولید کردیم، ولی الان اگر بخواهیم همان سریال را تولید کنیم باید صدها میلیارد خرج کنیم. چون آن زمان هنرمندان متعهد فراوان بودند و حالا اگر هم باشند به کار گرفته نمی‌شوند.
اگر می‌خواهیم تلویزیونمان رشد سابق را داشته باشد و به جایگاه واقعی خودش بازگردد باید هنرمندان متعهد را به کار گیریم و از آنها بخواهیم بهترین‌ها را برای تلویزیون خلق کنند. در شرایطی هستیم که با آدم‌های متعهد زودتر از حد تصور به مقصود خواهیم رسید.

اکبر سنگی

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها