انتقاد شدید علی دایی از ناداوری‌ها

هیچ جریانی نمی‌تواند تیمی را قهرمان کند

سرمربی تیم فوتبال سایپا با ابراز تعجب از اشتباهات داوری در نیم‌فصل اول، با انتقاد شدید از آنچه که ناداوری‌های نیم‌فصل اول لیگ ایران خواند، تاکید کرد که این همه اشتباه تعجب‌آور است. گزیده‌ای از صحبت‌های علی دایی با ایسنا در زیر آمده است:
کد خبر: ۱۱۸۶۲۸۸

ما متاسفانه در نیم‌فصل اول به آن چیزی که مدنظرمان بود نرسیدیم. برخی مسائل در نتیجه نگرفتن ما دخیل بود، اما خودمان هم نتوانستیم آن چیزی که می‌خواهیم را انجام بدهیم. البته در جام حذفی خوب بودیم.
اشتباهات داوری هم کار ما را بسیار سخت کرده بود. درباره اشتباهات داوری نه بازیکن، نه مربی و نه هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد، چون سوت دست یک نفر دیگر است که هر جوری که دلش می‌خواهد در زمین داوری می‌کند. متاسفانه در نیم‌فصل اول سوت‌های اشتباه زیادی زدند و بدترین نیم‌فصل را از نظر داوری شاهد بودیم و همین موضوع باعث شد نتایج زیادی جابه‌جا شود.
کمیته داوران و دپارتمان داوری نقش زیادی در این اشتباهات دارند. فدراسیون فوتبال هم باید به این مساله ورود کند تا مشکلات داوری حل شود. ما داوران خیلی خوبی داریم که کار می‌کنند و در دنیا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، اما متاسفم که در لیگ خودمان این‌قدر با اشتباه سوت می‌زنند. برای خود من این همه اشتباه داوری جای تعجب دارد؛ مگر می‌شود یک داور اینقدر اشتباهات واضحی را مرتکب شود؟ گاهی داور در صحنه‌های ۵۰ -۵۰ اشتباه می‌کند که می‌گوییم شاید در صحنه بد قرار داشته و خوب ندیده است اما گاهی پنالتی ۱۰۰ درصد را نمی‌گیرد. شما ببینید در تیم ما برابر صنعت نفت بازیکن حریف با آرنج به صورت بازیکن ما می‌کوبد و باعث مصدومیت بازیکن ما می‌شود و داور حتی کارت زرد نشان نمی‌دهد. بعد از آن هم می‌بینیم داور یک پنالتی واضح را که مقابل چشمانش رخ داده نمی‌گیرد. واقعا نمی‌دانم این مسائل را به چه حسابی بگذارم؟ این اشتباهات فقط در بازی‌های ما نیست بلکه در بازی‌های دیگری هم رخ می‌دهد. در بازی‌ها می‌بینیم داوران پنالتی را که در اصل پنالتی نیست، اعلام می‌کند و در صحنه‌ای که به وضوح خطا رخ داده اعلام پنالتی نمی‌شود. واقعا از این اتفاقات تعجب می‌کنم چون داوران ما توانایی آن را دارند که بهترین عملکرد را داشته باشند. ما داوران خیلی خوبی داریم، اما چگونه این داوران خوب این‌طور اشتباه می‌کنند، دلیلش را نمی‌دانم.
برخی می‌گویند جریانی در فوتبال ایران هست که می‌خواهد باعث قهرمانی فلان تیم شود. البته خود من فکر نمی‌کنم این‌قدر واضح جریانی وجود داشته باشد. شاید هم جریانی بخواهد تیمی قهرمان شود، اما من مطمئنم آن جریان نمی‌تواند تیمی را قهرمان کند. مطمئنم روی نتایجی که مثلا سایپا کسب کرده من هم مقصر هستم و اشتباهاتی داشتم. هیچ‌کسی نمی‌تواند نتایج تیمش را فقط به گردن داور بیندازد. اول از همه من و بازیکنانم مقصر هستیم، اما این‌که آیا جریانی وجود دارد یا خیر؟ خدا از آن خبر دارد. شاید هم واقعا وجود داشته باشد اما من می‌گویم آن جریان نمی‌تواند ۱۰۰ درصد تاثیرگذار باشد.

علی دایی، مهمان ویژه افتتاحیه
هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از پانزدهم دی با دیدار دو تیم امارات و بحرین در ورزشگاه زاید شهر دبی آغاز می‌شود. یکی از مهمانان ویژه مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها علی دایی، ستاره فوتبال آسیاست. دایی که خود با 14 گل زده، لقب بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها را یدک می‌کشد، از سوی کمیته برگزاری برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت شده و به گفته خودش برای مراسم افتتاحیه راهی امارات خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها