مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با جام‌جم:

با این تیم ملی می توان قهرمان شد

مهدی مهدوی‌کیا، یکی از بازیکنان جام جهانی 98 ایــــــــــن روزها به باشگاه داری و پرورش استعدادها می‌پردازد و همچنین مربــــــــــــــی تیم زیر 21 ساله‌های هامبورگ است. او که دوره‌های مربیگری را در اروپا و هامبورگ گذرانده این روزها همراه سرمربی تیم هامبورگ در آکادمی کیا کلاس‌های مربیگری برگزار کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۸۳

وی درباره پرورش نسل جوان و کشف استعدادهای آنها به جام‌جم گفت: نتیجه کار ما پنج سال دیگر نمایان خواهد شد و می‌خواستم این امکانات را به بچه‌هایی بدهم که استعداد دارند. اتفاقی که برای ما نیفتاد تا شاید این نسل جوان راحت تر و با برنامه بهتر به چیزی که می‌خواهند برسند. زمان ما راه روشن نبود و هیچ آینده‌ای را تصور نمی‌کردیم، اما الان اگر استعدادی را کشف کنیم و با توجه به برنامه‌های تمرینی پیش برویم قطعا می‌توانیم شرایط خوبی برای آن بازیکن در اروپا مهیا کنیم. سرمایه‌گذاری در فوتبال پایه در ایران خیلی سخت است، اما تلاش می‌کنیم با استانداردهای جهانی این اتفاق رخ دهد.
اسطوره باشگاه پرسپولیس درباره شرایط این تیم و واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی نیز گفت: هنوز راه حل و پیشنهادی مطرح نشده و همه چیز در حد حرف است. در شرایط عالی باید تیم به مردم واگذار شود. زمانی به من پیشنهاد مدیریت باشگاه شد، اما فقط در حد حرف بود و در این باشگاه چیزی مشخص نیست و تا زمانی که همه مسائل شفاف نباشد نمی‌شود کار کرد.
مهدوی‌کیا درباره جام ملت‌ها گفت: من در چهار دوره حضور داشتم و تیم ما همیشه مدعی قهرمانی بود. در 96 تیم خوبی داشتیم و اگر طلسم ضربات پنالتی نبود، می‌توانستیم قهرمان شویم. در 2000 تیم خوبی بودیم، اما یکدست نبودیم و با قانون گل طلایی به کره باختیم. در 2004 تیم مان فوق‌العاده عمل کرده بود و اگر اشتباهات داوری در بازی با چین نبود می‌توانستیم قهرمان شویم. در حال حاضر هم تیم خوبی داریم و شانس قهرمانی هستیم، اما شرایط بازی‌ها در زمان مسابقه تغییر می‌کند. من همیشه از کی‌روش حمایت کردم و معتقدم او یکی از بزرگ‌ترین مربیانی است که به ایران آمده. اگر هم انتقادی می‌کنم انتقاد رفتاری است و نظرات خودم را می‌گویم. تیم ملی ما ظرفیت قهرمانی را دارد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها