مرد جوان که هفت سال قبل با همدستی همسرش، مرد مزاحم را کشته و به پرداخت دیه محکوم شده بود، از قضات دادگاه کمک خواست و درخواست تقسیط دیه را مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۱۴۱

به گزارش جام‌جم، 4 بهمن 90، جسد مرد جوانی که مدارک شناسایی همراهش نشان می‌داد نعیم نام دارد در بیابان‌های ورامین پیدا شد. شواهد نشان می‌داد مرد افغان در جای دیگری کشته و در تاریکی شب جسدش به بیابان منتقل شده است. پلیس به تحقیق پرداخت و به رابطه پنهانی وی با یک زن جوان به نام حمیرا پی برد. حمیرا تحت تعقیب قرار گرفت و چندماه بعد بازداشت شد. و ی به قتل نعیم با همدستی شوهرش به نام حمید اعتراف کرد. حمید نیز بازداشت شد و جنایت را گردن گرفت .وی گفت: نعیم را کشتم چون برای همسرم مزاحمت ایجاد کرده بود و می‌خواست با او رابطه برقرار کند.برای حمید به اتهام مباشرت در قتل و برای همسرش به اتهام معاونت، کیفرخواست صادر و تلاش برای یافتن اولیای دم آغاز شد.
در آن میان، زن میانسالی با مراجعه به دادگاه ادعا کرد مادر نعیم است، اما مدارکی که ارائه داده بود با سن و سال نعیم همخوانی نداشت.وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برای عاملان جنایت حکم قصاص خواست و زن و شوهر جوان به تشریح ماجرا پرداختند. در پایان جلسه، قضات دادگاه حمید را به قصاص و همسرش را به 15سال زندان محکوم کردند، ولی وقتی با بررسی پرونده در دیوان عالی کشور روشن شد زنی که مدعی بود مادر نعیم است دروغگو بوده، این حکم در دیوان عالی کشور شکسته شد.به این ترتیب و در حالی که اولیای دم شناسایی نشده بودند زوج جوان در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند وحمید به پرداخت دیه به صندوق بیت‌المال و همسرش به زندان محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. اما با گذشت هفت سال از جنایت حمید نتوانست دیه را بپردازد و در زندان ماند. او با نوشتن نامه‌ای از قضات دادگاه کمک خواست و درخواست تقسیط دیه را مطرح کرد. وی دیروز در دادگاه حاضر شد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من چندبار نعیم را به خانه‌ام دعوت کرده بودم، اما پس از مدتی فهمیدم به همسرم نظر دارد. از همسرم خواستم او را به باغ دعوت کند. وقتی او به باغ آمد من در اتاق پنهان شده بودم. او سر صحبت را با همسرم باز کرد و من یکباره با چاقو به او حمله کردم و او را کشتم.
وی گفت: تا زمانی‌که آزاد نشوم نمی‌توانم دیه را بپردازم. به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها