دردها علائم هشداردهنده‌ای هستند که بدن آنها را ارسال می‌کند تا ما را از وجود مشکلی آگاه کند. دردهایی که نمی‌توانیم توضیحی برای آنها بیابیم ممکن است علل پنهان و گاه خطرناکی داشته باشند. با تعدادی از این نوع دردها آشنا شوید:
کد خبر: ۱۱۸۴۵۴۸

سردرد : همه ما هرازگاهی دچار سردرد می‌شویم. اما اگر سردرد شدیدی را تجربه می‌کنید که در عرض چند دقیقه تشدید می‌شود، درصورتی که از علت آن مطمئن نیستید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. سردرد بسیار شدید درعین حال که فشار خون را افزایش می‌دهد ممکن است پیش‌درآمد سکته ناشی از خونریزی باشد. اگر سابقه خانوادگی تومورهای مغزی دارید نیز باید در مورد سردرد شدیدتان محتاط‌تر باشید.
گرفتگی عضلات پا: گرفتگی ماهیچه پا اغلب، عارضه بی‌خطری است که با کمی ماساژ بهبود می‌یابد. اما گاهی گرفتگی ماهیچه ناشی از عارضه خطرناک دی وی تی (ترومبوز وریدی عمیق) است که به دلیل لخته شدن خون در رگ‌های عمیق پا رخ می‌دهد. اگر درد پا با تورم، گرم و قرمز شدن ناحیه درد همراه است آن را فورا با پزشک در میان بگذارید. در این حالت، هرگز قسمت دردناک را ماساژ ندهید، زیرا این کار می‌تواند باعث حرکت لخته به سمت قلب و شش‌ها شود.
خواب‌رفتگی مستمر پا: شاید تعجب کنید اگر بدانید که بی‌حسی خفیف یا احساس سوزش و جزجز پا می‌تواند ناشی از تخریب اعصاب پا بر اثر دیابت باشد. این مشکل در نهایت ممکن است به بی‌حسی کامل پا منجر شود. بنابراین بهتر است سطح قند خونتان را تنظیم کنید.
درد پشت: گاهی علل درد پشت فراتر از شیوه زندگی بی‌تحرک، فشارهای فیزیکی، وضعیت بد بدن و ورزش نکردن است. درد پشت شدید و ناگهانی ممکن است به علت پارگی آئورت (تشخیص آئورت)، شریان اصلی متصل به قلب رخ دهد. این شرایط خطرناک نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد. همچنین، اگر درد بین شانه‌ها را تجربه کنید، ممکن است علت آن فشار خون بالا، مشکلات گردش خون، دیابت و مصرف سیگار باشد. بنابراین بهتر است هرچه زودتر مشکل را با پزشک در میان بگذارید.

یاسمین مشرف

مترجم

منبع: thepopple.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها