گزارش جام‌جم از اردوی تیم ملی در آستانه دیدار با ویتنام

پـارتیـزان‌ها در مشت ایران

تیم ملی فوتبال ایران با بهترین برد در دور اول بازی‌های مرحله گروهی در برابر ویتنام قرار می‌گیرد. نمی‌دانیم این برد پرگل در بازی اول برای ما بد بود یا خوب؛ اما به‌هر‌حال تیم ما به‌عنوان صدرنشین گروه، امروز در برابر تیمی قرار می‌گیرد که در بازی اول تلاشی قابل ستایش در برابر عراق نشان داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۶۳

کارلوس‌کی‌روش، سرمربی تیم ملی که برای دیدن بازی ویتنام و عراق به ورزشگاه زاید ابوظبی رفته بود؛ بلافاصله بعد از بازی و در بیرون ورزشگاه اعتراف کرد از نمایش ویتنام شگفت‌زده شده است.
با وجود بازی قابل دفاع ویتنام، باید به کی‌روش حق داد که بخواهد ترکیبش را با وسواس بیشتری انتخاب کند، اما تجربه نشان داده سرمربی ایران روی ریل خودش حرکت می‌کند و دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که کارلوس کی‌روش باید انجام دهد. او در هر بازی با احتیاط کامل کار می‌کند و حتی ویتنام را هم حریف قابل احترامی می‌خواند.

ترکیب اصلی
گرچه کی‌روش در مقدماتی جام جهانی به ما ثابت کرد حتی به ترکیب تیم برنده هم دست می‌زند، اما شاید ترکیب امروز او بنا به دلایلی به ترکیب بازی اول کمی نزدیک باشد.
علیرضا بیرانوند، محسن پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، رامین رضاییان، میلاد محمدی، وحید امیری، مهدی ترابی (یا سامان قدوس)، سردار آزمون و مهدی طارمی، بازیکنانی هستند که می‌توانند در بیشتر دقایق این بازی هم در زمین باشند. علیرضا جهانبخش که به تازگی تمرینات گروهی را آغاز کرده، آماده این بازی است، اما بعید به نظر می‌رسد کی‌روش در موردش خطر کند و به این زودی او را به زمین بفرستد. جهانبخش باید به طور کامل از کمند مصدومیت رها شود تا در بازی‌های مهم‌تر دست کی‌روش را بگیرد.

اولین بازی
تیم ملی ایران از اولین بازی در شهریور 1320 که با افغانستان به تساوی بدون گل رسید، تاکنون بازی‌های فراوانی مقابل تیم‌های جنوب شرق آسیا برگزار کرده است. از دو کره، چین و ژاپن گرفته تا برمه (میانمار فعلی)، تایلند، سریلانکا، بنگلادش، فیلیپین، اندونزی، مالزی، هنگ کنگ و حتی کامبوج بازی کرده است اما تا کنون در دیدارهای رسمی و دوستانه برابر ویتنام بازی نکرده‌ایم. این اولین آزمون تیم ملی در تاریخ فوتبال دو کشور است که امیدواریم با بردی روحیه بخش به سود تیم ملی ایران به پایان برسد.

بردهای پرگل
در میان دیدارهایی که تاکنون با تیم‌های این منطقه از آسیا انجام داده‌ایم، بردهای پرگلی دیده می‌شود و دیدار امروز هم این ظرفیت را دارد که در کنار این بازی‌ها قرار بگیرد. گرچه بازی‌های بسیاری را با بردهای پرگل و با اختلاف چهار گل یا بیشتر را در کارنامه بازی با تیم‌های منطقه جنوب شرق آسیا می‌بینیم؛ اما چند بازی از این دست را در زیر می‌آوریم:
برد 4 بر صفر مقابل چین در جام ملت‌های 1968 تهران
برد 4 بر صفر مقابل سنگاپور در مقدماتی المپیک 1980
برد 7 بر صفر مقابل بنگلادش در جام ملت‌های آسیا 1980
برد 9 بر صفر مقابل بنگلادش در جام محمدعلی جناح
برد 5 بر صفر مقابل تایلند در مقدماتی جام ملت‌های 1984
برد 7 بر یک مقابل فیلپیین در همان مسابقات
برد 4 بر صفر مقابل چیت در جام نهرو در سال 1984
برد 7 بر صفر مقابل سریلانکا در مقدماتی جام ملت‌های آسیا 96
برد 6 بر 2 مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا در سال 96
برد 7 بر صفر مقابل لائوس در مقدماتی جام جهانی 2006

خطر بزرگ
تنها خطری که در کمین تیم ملی دیده می‌شود و بسیار هم ترسناک است، جنگ تمام نشدنی کی‌روش و برانکو است. جنگی که بیش از هر چیز، آرامش تیم ملی را نشانه رفته است. صبح روز بازی با یمن و بلافاصله بعد از برد پرگل آن بازی، کام ما با صحبت‌های کنایه‌آمیز و تند برانکو و کی‌روش تلخ شد. بی‌‌تردید ادامه جنگ این دو نفر، نه به آنها که به فوتبال ما آسیا می‌زند. با توجه به دور اول بازی‌ها با جرات می‌گوییم تیم ایران شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی این بازی‌هاست و حیف است که اختلاف این دو سرمربی موفق خارجی، ما را از رسیدن به جام محروم کند.

رضا پورعالی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها