مدیرکل دفتر شوراهای وزارت کشور گفت: آیین‌نامه افزایش حقوق و مزایای شهرداران در هیات دولت تصویب شده و بر همین اساس افزایش صد‌درصدی در حقوق شهرداران اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۰۲

به گزارش ایسنا، بهزاد افشار افزود: با توجه به پایین بودن حقوق شهرداران که گاه کمتر از سه‌میلیون تومان بوده تلاش کردیم در هیات دولت آیین‌نامه اصلاح حقوق و مزایای شهرداران را مصوب کنیم تا شهردارانی که 24 ساعته تلاش می‌کنند حداقل با توجه به تلاش و زحماتشان حقوق دریافت کنند.
وی در مورد چند لایحه ارائه شده از سوی دولت به مجلس در حمایت از شوراها و شهرداری‌ها عنوان کرد: اولین لایحه انتخاب شهرداران و اصلاح بخشی از قوانین و مقررات در این زمینه بوده که امیدواریم در مجلس و در کنار لایحه نظام جامع انتخابات مورد توجه قرار گرفته و جایگاه شوراها و شهرداری‌ها اعتلا یابد. مدیرکل دفتر شوراهای وزارت کشور بیان کرد: دومین لایحه مربوط به مدیریت واحد شهری است که بعد از سال‌ها کش‌وقوس در هفته‌های آینده در مجلس مطرح خواهد شد. البته تصویب این لایحه در دولت سخت‌تر از مجلس بود چرا که مخالفان جدی از سوی برخی وزارتخانه‌ها به‌ویژه در حوزه خدمات شهری را به همراه داشت. وی سومین لایحه را درآمد پایدار شهرداری‌ها دانست و ادامه داد: در این لایحه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا شهرداری‌ها به جای تمرکز درآمدی روی پروانه،‌عوارض یا جرایم ساختمانی مانند قبوض آب و برق از مردم به شکل مستقیم هزینه شهرنشینی دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها