پیکر آیت‌ا... هاشمی شاهرودی دیروز پس از تشییع‌در تهران و قم در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد

وداع با دایرۃ‌المعارف فقه

مراسم تشییع پیکر یار وفادار امام و انقلاب، آیت‌ا... سیدمحمود هاشمی شاهرودی، روز گذشته پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب، در تهران و سپس در قم تشییع و پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار قبور علمای مدفون در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌ا... علیها به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۵۴

مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌ا... شاهرودی از ساعت 8 صبح دیروز در مصلای تهران آغاز شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در مراسم تشییع فقیه عالیقدر و کارگزار باوفای نظام اسلامی مرحوم آیت‌ا... هاشمی‌شاهرودی در مصلای امام خمینی(ره) تهران حضور یافتند.
در این مراسم که با حضور رؤسای سه قوه، مسؤولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای بر پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماز اقامه کردند و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم از خداوند مسألت کردند.
پیکر این استاد بزرگ حوزه علمیه قم پس از تشییع بر دستان مردم مؤمن و قدرشناس، جهت تدفین در جوار مضجع نورانی حضرت معصومه سلام‌ا...‌علیها به قم منتقل و با حضور مسؤولان کشوری، علما، فضلا، طلاب علوم دینی و مردم عالم‌پرور قم از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام ا... علیها تشییع شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب در این مراسم حضور داشت.
همچنین مجلس بزرگداشت آیت‌ا... هاشمی‌شاهرودی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد. امروز نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح، مراسم بزرگداشتی در حسینیه‌ حضرت امام خمینی (رحمت‌ا...) با حضور حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir، دفتر مقام معظم رهبری ضمن طلب رحمت و علو درجات برای رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و آرزوی صبر و سکینه الهی برای بازماندگان، از عموم مردم قدرشناس و انقلابی برای شرکت در مراسم‌های تشییع و بزرگداشت آن فقیه عالی‌قدر دعوت به عمل ‌آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها