لوستر خوب چه لوستری است؟

چراغی که به خانه‌تان رواست

معمولا برای زیباتر شدن فضای خانه و سالن به جای استفاده از لامپ‌های معمولی، از لوستر استفاده می‌کنند که هم نور بیشتری را در محیط منتشر می‌کند و هم این که زیبایی بیشتری به فضا می‌بخشد. اما چه لوستری را باید برای خانه و اتاقمان خریداری کنیم؟
کد خبر: ۱۱۷۷۹۰۸

در اولین گام باید توجه داشته باشید اگر خانه یا فضایی که قصد دارید در آن لوستر آویزان کنید، سقف کوتاهی دارد، از خرید لوسترهای بلند و ریسهای خودداری کنید، زیرا سقف را کوتاهتر نشان میدهد. بهترین لوستر برای این نوع خانهها، لوسترهای کوتاه است. لوسترهای سقفی مناسبترین لوسترها برای خانههایی با سقف کوتاه است. این لوسترها از لامپهای سوزنی و
یک صفحه فلزی تشکیل شده که به سقف ثابت میشود که علاوه بر زیبایی، در فضا هم صرفهجویی میکند. برای خانههایی که لوستر تنها وظیفه تزئینی دارد، لوسترهای سقفی بهترین گزینه است.

بعضی خانهها که در آن از لامپهای هالوژن و چراغهای دیوارکوب استفاده شده، لوستر مسؤولیت چندانی در تامین نور محیط ندارد، بلکه بیشتر بار زیبایی خانه را به دوش میکشد. اما اگر تنها منبع تولید نور قرار است لوستر باشد، باید هنگام خرید، تعداد شاخههای آن را مدنظر قرار دهید، به طوری که در هر فضا، بسته به مقدار نوری که نیاز دارید، میتوانید لوسترهایی با شاخههای کمتر یا بیشتر خریداری کنید. اگر صاحبخانه هستید، کارتان راحتتر و دستتان هم در انتخاب بازتر است. اما اگر مستاجر هستید و مجبورید هر چند سال یک بار خانه عوض کنید، در خرید لوستر باید بیشتر دقت داشنه باشید و سراغ لوسترهای مجلل نروید، بلکه برای راحتی در باز و بسته کردن و نصب آن، بهتر است لوسترهای ساده تهیه کنید. برای این افراد، لوسترهای حبابدار ساده مناسبترند که در صورت آسیب دیدن بتوان به راحتی آنها را جایگزین کرد.

البته به خاطر داشته باشید لوسترهایی که خمیدگیها و انحناهای کمتری دارند برای تمیز کردن مناسبترند و راحتتر میتوانید از پس آنها برآیید.

لوستر اتاق پذیرایی

معمولا برای این اتاقها از لوسترهای کلاسیک استفاده میکنند و شاخهها و شیشههای به کار رفته در آنها کار شده و زیبا است. البته این مساله به سلیقه افراد ممکن است تغییر کند. اما تنها مشکلی که برای این قبیل لوسترهای کلاسیک وجود دارد، سنگینی و گران بودن آنهاست. از آنجا که این لوسترها معمولا بلند است، مناسب خانههایی با سقف بلند بوده. اما لوسترهای سادهتر مناسب فضاهایی با وسایل ساده است و افراد هم هزینه مناسبتری میپردازند. اگر بهدنبال لوسترهای حبابدار هستید، سعی کنید حبابهایی با رنگ معمولیتر انتخاب کنید تا با هر دکوراسیونی هماهنگ شود.

لوستر اتاق خواب

اگر بهدنبال یک لوستر مناسب برای اتاق خوابتان هستید، سراغ لوسترهایی که نور را در اتاق پخش میکند، نروید. این کار نور زیادی را بالای تخت ایجاد میکند و مناسب این فضا نیست. بهترین گزینه برای اتاق خواب، لوسترهایی است که نور را رو به بالا پخش میکند با این کار نور کمتری را در فضا پخش کرده و محیط را نیز زیباتر میکند. در صورتی که دکوراسیون اتاق خوابتان بیشتر چوبی است، اگر تمایل دارید میتوانید از لوسترهای چوبی استفاده کنید تا با فضا هماهنگ شود؛ اما اگر از اتاق خوابتان چندمنظوره استفاده میکنید، لوسترهای چند حبابه که آویزانتر است، مناسبتر بوده و نور بهتری را در فضا ایجاد میکند. بهتر است برای بهبود نور محیط از نوری مکمل مانند آباژور هم استفاده کنید.

لوستر آشپزخانه

اگر تنها بهدنبال لوستری زیبا برای آشپزخانهتان هستید، نمونههای مدرن و زیبایی وارد بازار شده که میتوانید از آنها استفاده کنید. اگر لوستر را بالای میز نهارخوری نصب میکنید، بهتر است سر حبابها رو به پایین قرار گیرد و فاصله آن تا بالای میز حدود 80 سانتیمتر باشد.

پروانه غفاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها