روبرتو مانچینی برای آن‌که ثابت کند ایتالیا تحت هدایت خود در مسیر درستی قرار گرفته و باید امیدوار به آینده این تیم بود، امشب آزمونی جدی در لیگ ملت‌های اروپا پیش رو دارد. این تیم که سه بازی قبلی خود 4 امتیاز به ست آورده امشب در ورزشگاه سن‌سیرو از پرتغالی میزبانی می‌کند که با دو بازی کمتر و کسب 6 امتیاز، خیال نسبتا راحتی برای صعود از این گروه دارد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۵۹

شاگردان سانتوس اگر بازی امشب خود را با یک تساوی پشت سر بگذارند، خیالشان از بابت صعود به مرحله حذفی قطعی شده و بازی آخرشان هم مقابل لهستان فقط جنبه تشریفاتی پیدا می‌کند. اما اوضاع برای لاجوردی‌پوشان و مانچینی تاحدود زیادی فرق می‌کند. اول از همه او به دنبال پیروزی در بازی امشب است تا با 7 امتیاز به صدر گروه برود و از این به بعد منتظر درخشش لهستان در بازی آخرش مقابل پرتغال باشد. در صورت باخت هم کار این گروه عملا به پایان می‌رسد، زیرا سقوط لهستان به لیگ پایین‌تر از قبل قطعی شده و ایتالیا هم با جایگاه دومی به کار خود پایان می‌دهد.

یکی دیگر از بازی‌های حساس امشب، مربوط به گروه دوم از لیگ B است که ترکیه در خانه از سوئد میزبانی می‌کند. ترکیه که با سه امتیاز در رده دوم این گروه است و دیدار مقابل سوئد آخرین بازی‌اش به حساب می‌آید، بخوبی می‌داند که شانسی برای صعود به لیگ بالاتر ندارد زیرا روسیه با 7 امتیاز در این گروه صدرنشین است. تنها دلهره و نگرانی برای ترکیه، باخت یا تساوی در بازی امشب است. در صورت باخت، سوئد 4 امتیازی شده و سقوط ترکیه به لیگ C قطعی می‌شود. در صورت تساوی هم این نگرانی برای آنها وجود دارد که در صورت پیروزی سوئد در بازی آخر مقابل روسیه، باز هم سند سقوط آنها امضا شود.

اوضاع پیچیده در گروه چهارم

پیروزی کرواسی در بازی پنجشنبه‌شب در دقایق پایانی مقابل اسپانیا موجب شد تا کار گروه چهارم در لیگ A بسیار پیچیده شود و حالا سرنوشت این گروه به بازی آخر انگلیس و کرواسی در لندن بستگی دارد. اگر شاگردان دالیچ بتوانند در بازی فردای خود به پیروزی برسند، با 7 امتیاز به مرحله حذفی صعود کرده و در این صورت انگلیس به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند. اگر هم شاگردان ساوت گیت بتوانند در خانه به پیروزی برسند، به عنوان تیم صعود کرده به مرحله حذفی رفته و کرواسی به عنوان نایب‌قهرمان جام‌جهانی روسیه به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند.

از سوی دیگر نتیجه تساوی دقیقا آن چیزی است که اسپانیا منتظر آن است. در صورت تساوی بدون گل، اسپانیا تیم صعود کرده لقب می‌گیرد و کرواسی حذف می‌شود. اگر هم این بازی با تساوی همراه با گل به پایان برسد، تیم صعود کرده همان اسپانیا خواهد بود اما جای سقوط‌کننده‌ها عوض شده و این بار انگلیس به لیگ B می‌رود.

در همین حال، زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی بعد از برد 3 بر 2 مقابل اسپانیا و ورود به لندن، مدعی شد شاگردانش برای برد به انگلیس آمده‌اند. دالیچ به محض ورود به لندن گفت: سعی کنیم از فوتبال لذت ببریم. انگیزه بالایی برای این بازی داریم. نه فقط برای کسب سه امتیاز بلکه برای صدرنشینی سفر می‌کنیم. می‌دانیم که می‌توانیم در انگلیس به پیروزی برسیم و با تمام قدرت مقابلشان ظاهر می‌شویم.

صعود بوسنی و فنلاند

با انجام بازی‌های پنجشنبه، صعود دو تیم از لیگ‌های B و C هم قطعی شد. بوسنی با کسب نتیجه تساوی بدون گل در خانه اطریش 10 امتیازی شد و از سال بعد در لیگ A حضور خواهد داشت. در بازی‌های گروه دوم در لیگ C هم فنلاند گرچه در خانه یونان با نتیجه یک بر صفر شکست خورد، اما با 12 امتیاز و با توجه به پیروزی 2 بر صفر در خانه خودش مقابل یونان، به عنوان تیم صعود کننده به لیگ B انتخاب شد.

بازیهای هفته پنجم لیگ ملتهای اروپا

شنبه 26 آبان

لیگ A / گروه سوم

ایتالیا - پرتغال ( 15: 23)

لیگ B - گروه دوم

ترکیه - سوئد ( 30: 20)

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها