در گفت و گوی جام جم با مسؤولان استانی تشریح شد

جزئیاتی جدید از علت تصادف نوربخش

دادستان مرکز گلستان و رئیس پلیس راه این استان جزئیات تصادف مرگبار خودروی حامل مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و دومعاونش را تشریح کردند. بررسی‌های پلیس و دادستانی عمدی بودن این تصادف را رد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۳۲

به گزارش جامجم، ساعت 4 بعد ازظهر پنجشنبه خودروی لندکروزی که همراه وزیر کار و رفاه بود در محور کردکوی به گرگان با یک تریلر ماز تصادف کرد که پس از حضور تیمهای پلیسی و امدادی در محل مشخص شد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و دو معاون پارلمانی و استانهای این سازمان در این خودرو حضور داشتند. سرنشینان لندکروز بر اثر شدت تصادف دچار صدمات شدید شده بودند که پس از خارج کردن از ماشین تحویل امدادگران اورژانس شدند. سه مجروح این تصادف به بیمارستان جرجانی و 5 آذر گلستان منتقل شدند که تلاش دو ساعته پزشکان بیمارستان جرجانی برای نجات جان نوربخش و تاجالدین موثر واقع نشد. معاون استانهای سازمان
تامین اجتماعی ، اما با تلاش پزشکان از مرگ نجات یافت. به گفته سرپرست اورژانس گلستان، مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی پس از وقوع تصادف علائم حیاتی نداشتند. علیرضا کمالغریبی ادامه داد: همکارانم به محض اطلاع از این موضوع با دو دستگاه آمبولانس به محل وقوع تصادف اعزام شدند اما به دلیل اینکه شدت جراحت مصدومان بالا بود نتوانستیم برای دو نفر آنها کاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: وضعیت مدیرکل استانهای وزارت کار رو به بهبودی است.وی هوشیار بوده و مشکل خاصی ندارد. ضربه به سر وی وارد شده و سیتیاسکن و سونوگرافی لازم انجام شده و روند درمانی در حال انجام و انتقال به بخش است. غریبی افزود: راننده خودرو نیز مصدوم شده بود که به صورت سرپایی درمان و مرخص شده است.

روایت استاندار از حادثه

استاندار گلستان که از نزدیک شاهد این تصادف بود، در تشریح ماجرا گفت: عصر پنجشنبه مرحوم نوربخش اصرار کردند که از بیمارستان تامین اجتماعی بازدید کنیم. به خاطر فشردگی برنامهها این بازدید از برنامه خارج شده بود که با اصرار مرحوم نوربخش راهی آنجا شدیم.

سیدمناف هاشمی که در مراسم بدرقه پیکر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون امور مجلس این سازمان سخنرانی میکرد ادامه داد: حدود چهار پنج دقیقه پشت دوربرگردان منتظر ماندیم تا بتوانیم دور بزنیم. ماشین لندکروز جلوی ماشین من و وزیر کار بود. وقتی خودروی لندکروز دور زد، خودرویی دید راننده لندکروز و تریلر را کور کرد و این تصادف رخ داد. تریلر سرعت بالایی داشت.

تصادف غیرعمدی بود

دادستان مرکز استان گلستان دیروز از بازداشت راننده خودروهای لندکروز و تریلر خبر داد و به جامجم گفت: طبق نظر کارشناسی پلیس راه استان، در این حادثه مسؤول اداره راه مربوطه، راننده استانداری و راننده تانکر حمل سوخت به نسبت مساوی مقصر شناخته شدهاند.

حجتالاسلام سیدرضا سیدحسینی ادامه داد: چندی قبل در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان ده نقطه حادثهخیز رانندگی در خیابانهای ورودی و خروجی شهر گرگان را جهت رفع خطر و احداث موانع فیزیکی برای تردد آسانتر اعلام کرده بودیم، اما اقدامات لازم در این رابطه صورت نگرفت. وی در ادامه تاکید کرد: با مسؤولان مربوطه که در این راستا کوتاهی کردهاند برخورد قاطع و قانونی خواهیم کرد. دادستان مرکز گلستان احتمال عمدی بودن حادثه را رد کرد و گفت: بیتوجهی دو راننده در حین عبور این تصادف را رقم زد و جان باختن مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونش بر اثر سانحه بوده است. دیروز مراسم تشییع پیکر مرحوم نوربخش و تاجالدین از بیمارستان میلاد تهران برگزار شد.

علت سانحه چه بود؟

ســـــرهنگ علی عبدی، رئیس پلیس راه استان گلستان دیروز درباره این سانحه رانندگی به جامجم گفت: بیاحتیاطی راننده سواری تویوتا لندکروز(خودروی حامل مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی) به علت عدم رعایت حق تقدم عبور هنگام دور زدن، عدم توجه کافی به جلو از جانب راننده تریلی و قصور مسؤولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن یا تقاطع غیر همسطح سه عامل موثر در وقوع این سانحه رانندگی بوده است.

وی درباره علت فوت دو سرنشین لندکروز هم اظهار کرد: باید توجه داشت که تخریب ستون و بخش عقب خودروی لندکروز نشان از شدت ضربه دارد. ماشین بعد از تصادف منحرف میشود و از قسمت جلو با تپه خاکی کنار جاده برخورد میکند. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و دو معاونش روی صندلی عقب نشسته بودند و تصادف هم با قسمت عقب لندکروز بود.

وی ادامه داد: پنجم فروردین امسال اعضای شورای ترافیک را برای بازدید از همین بریدگی دعوت و اعلام کردیم این بریدگی قتلگاه رانندگان شده است. بارها شده من با خودروی پلیس میترسم از این بریدگیها استفاده کنم و اکثر تصادفات فوتی جادههای استان در همین بریدگیهای ناایمن رخ داده است.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها