بافتنی‌های‌تان را با احتیاط بشویید

ورود ماشین‌های لباسشویی به خانه، بخش زیادی از مشکل خانم‌های خانه‌دار یعنی شست‌وشوی انواع لباس‌ها را حل کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۲۷

اما با وجود این، شستوشوی لباسهای بافتنی هنوز هم برای بسیاری از افراد دشوار است و راهحلی برای آن پیدا نکردهاند. از طرفی، عدهای هم معتقدند لباسهای بافتنی را نباید با ماشین لباسشویی شست و بیدقتی در چگونگی شستوشوی آنها ممکن است باعث تغییر شکل لباس بافتنی شود.

در شستوشوی لباسهای بافتنی دقت کنید حوض یا تشت بزرگی را انتخاب کنید که لباس بافتنی کاملا داخل آب غوطهور شود و براحتی بتوانید آن را بشویید. در شستوشوی آن، از موادشوینده ملایم یا حتی صابون استفاده کنید. توصیه میکنیم لباسهای بافتنی را داخل ماشین لباسشویی نریزید و حتی داخل آن هم خشک نکنید. بهترین راه برای خشک کردن لباسهای بافتنی استفاده از دو حوله بزرگ است تا آب لباس را بخوبی جذب کند. پشم گوسفند محبوبترین نخ بافتنی برای لباسهای بافتنی است که معمولا چروک نمیشود، پیچ نمیخورد و از حالت خود خارج نمیشود و به اصطلاح کش نمیآید و با کشیده شدن، دوباره به حالت اولیه خود برمیگردد به همین دلیل یکی از بیدردسرترین الیاف برای شستوشو است.

با دست بشویید

اگر میخواهید لباس بافتنی را با دست بشویید، از آب گرمی استفاده کنید که آن را با مقداری صابون مایع ملایم ترکیب کردهاید. لباس بافتنی را داخل آب بیندازید و بگذارید 5 تا 10 دقیقهای داخل آن خیس بخورد و سپس آن را داخل آب گرم بشویید. بعد از آبکشی لباس، سعی کنید با فشردن بافت لباس، آب اضافی آن را بگیرید و از پیچاندن یا چلاندن آن خودداری کنید. لباس را یا داخل حوله بپیچید و حوله را بفشارید و لوله کنید یا این که لباس را روی حوله پهن کنید و بگذارید لباس همانجا خشک شود. اگر برای شستوشوی لباسهای بافتنی از صابون استفاده میکنید، از صابونهایی با PH خنثی استفاده کنید. هرگز لباس پشمی را داخل ماشین لباسشویی خشک نکنید. هر چند توصیه میکنیم هیچکدام از لباسهای بافتنی را داخل ماشین لباسشویی نشویید، البته این امکان وجود دارد ولی از آنجا که احتمال تغییر شکل بافت لباسها وجود دارد، خیلی توصیه نمیشود. اگر این کار را انجام میدهید، سعی کنید از درجه پایین دستگاه با چرخش ملایم استفاده کنید چرا که چرخشهای تند باعث جمع شدن الیاف میشود. علاوه بر این، درجه گرمای آب ماشین را هم روی 30 درجه قرار دهید. در هر حال، شستوشو با ماشین لباسشویی خیلی مطلوب نیست و بهتر است فقط برای شستن کلاه، روسری یا کلاههای بافتنی از آن استفاده کنید. رعایت این نکات، لباسهای بافتنی شما را تا چند سال ماندگار میکند.

لباسهای پشمی را یا فقط با دست بشویید یا از دور آهسته ماشین لباسشویی برای شستوشو استفاده کنید. لباس پشمی را در آب خیلی گرم نشویید زیرا باعث جمع و چروک شدن بافت آن میشود. بافتهای پنبهای و لینن را فقط با دور آهسته و در آب سرد یا گرم در ماشین لباسشویی میتوانید بشویید. نخهای آرلیک و دیگر الیاف مصنوعی را با خیال راحت و بدون نگرانی از چروک شدن میتوانید در ماشین بشویید. اما اگر از بافت نخ اطلاع ندارید، آن را با دست بشویید.

منبع: fashionbeans

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها