جنجال در ورزشگاه خالی آزادی

برد ایران در روز حاشیه‌های تلخ

اوسیانو کروز، دستیار اول کارلوس کی‌روش و مربی همیشه آرام تیم ملی، بعد از بازی با ترینیداد و توباگو کاری کرد که جنجال تازه‌ای در ایران راه بیفتد. از چند روز قبل ماجرای مشت گره کرده الکساندر لوپز مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی به خاطر قهرمانی کاشیما در آسیا سوژه شده بود. به همین دلیل انتقادات از سوی قرمزها به سمت تیم ملی سرازیر شد و در این بین هواداران پیج لوپز را پیدا کردند و به انتقاد از او پرداختند. این مساله در آستانه جام ملت‌ها کم نبود، بعد از بازی با ترینیداد توباگو هم اوسیانو کروز دستیار اول کارلوس رفتار تندی با خبرنگاری انجام داد. وقتی یکی از خبرنگاران مشغول قدم زدن با لوپز بود و قصد داشت از مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی درباره ماجرای فینال لیگ قهرمانان بپرسد و این مربی به دفاع از خود بپردازد، اوسیانو به سمت این خبرنگار حمله‌ور شد و گوشی او را گرفت و پرت کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۳۷

به گزارش جام‌جم، خبرنگاران حاضر در ورزشگاه آزادی می‌گویند اوسیانو بعد از این اقدام، شروع به فحاشی کرد و از کلمات رکیک انگلیسی استفاده کرد. مارکار آقاجانیان دیگر دستیار کی‌روش هم برای آن‌که جو را آرام کند به خبرنگاران می‌گفت وقتی مربی تیم ملی مصاحبه نمی‌کند، بهتر است از آنها فیلم نگیرند. اوسیانو اما انگار قصد نداشت آرام شود. وقتی خبرنگار مذکور به اتوبوس تیم ملی رسید تا از تونل خارج شود، نزدیک بود او دوباره از اتوبوس خارج شده و با این خبرنگار درگیر شود. با دخالت بازیکنان اوسیانو نتوانست از اتوبوس خارج شود. شاهدان می‌گویند کی‌روش هم واکنشی به این مساله نشان نداد. در همین حال مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با انتقاد از کروز و رفتارش گفت: «از شنیدن خبر توهین مربی تیم ملی به یک خبرنگار بسیار متأسف شدم و قطعا به این موضوع رسیدگی خواهم کرد.»

بی‌شک در این روزها تیم ملی نیاز به آرامش دارد و کارلوس کی‌روش می‌تواند به برقراری این آرامش کمک کند. اخیرا دستیاران کی‌روش باعث بروز مشکلات و حواشی زیادی برای تیم ملی شدند. پیش از این میک مک درموت هم در یک مصاحبه بسیار تند علیه حمید استیلی باعث شد تا تمام پیشکسوت‌ها یکصدا از کی روش و دستیارش انتقاد کرده و به دفاع از مدیر تیم ملی امید بپردازند. در آستانه جام ملت‌ها این مشکلات باعث شده تا تیم ملی بیش از هر زمان دیگری تحت فشار باشد. کارشناسان معتقدند خود کارلوس کی‌روش بیش از دیگران می‌تواند به آرام کردن این جو کمک کند. در فضای مجازی هم به هیچ وجه شرایط به نفع تیم ملی نیست و هواداران پرسپولیس بدجور با ملی پوش‌ها چپ افتاده‌اند و حتی بعضی از آنها آرزوی شکست تیم ملی را دارند.

برد ایران در روز حاشیههای تلخ

تیم ملی ایران در دیداری تدارکاتی تیم ملی ترینیداد و توباگو را با تکگل دقیقه 50 کریم انصاریفرد شکست داد. اگرچه نتیجه این دیدار شیرین بود؛ اما نکات تلخی در دل آن بود که همه را نگران کرد.

1- سکوهای ورزشگاه آزادی همانطور که پیشبینی میشد کاملا خالی بود. آنقدر خالی که صدای بازیکنان در ورزشگاه میپیچید. آن هم در روزی که فدراسیون فوتبال، تماشای این بازی را رایگان اعلام کرده بود. در حالی که اگر این بازی در ورزشگاهی دیگر مانند فولاد اهواز یا امام رضا (ع) مشهد برگزار میشد، قطعا ورزشگاه پر از تماشاگر بود.

2- ورزشگاهی که تنها چند روز قبل پر از تماشاگرانی بود که برای دیدن بازی یک تیم باشگاهی بلیت خریده بودند، در روز بازی رایگان تیم ملی ایران تنها هزار تماشاگر به خود دید و همان تماشاگران هم از دقیقه 70 به بعد بازی تیم ملی ایران، بشدت برانکو (سرمربی پرسپولیس و بزرگترین گزینه جانشینی کیروش) را تشویق کردند.

3- کارلوسکیروش مانند دو بازی اخیر، افتخار نداد تا با خبرنگاران ایرانی حرف بزند. این بیاعتنایی با کوچکترین واکنش فدراسیون فوتبال هم همراه نیست و روش سرمربی تیم ملی هم بدون تغییر مانده است.

4- دستیار کارلوس کیروش بعد از بازی به یک خبرنگار ایرانی توهین کرد. او پیش از این سابقه توهین به علی خطیر را داشت و مدیران فدراسیون فوتبال به جای ریشهیابی ماجرا، خطیر را کنار گذاشتند تا دل کیروش را به دست آورند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها