حالا درست است که وسط این روزهای دل‌انگیز و بارانی و سرد پاییزی خبر بد دادن چندان با رسم و رسوم فرهنگی جام‌جم سازگار نیست، اما خب به ما هم حق بدهید که بعضا و گاه به گاه به‌دلیل قواعد حرفه‍ای خودمان، مجبور باشیم سراغ بعضی سوژه‌های حال خراب کن هم برویم.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۷۰

قضیه از این قرار است که بازار کاغذ وضعیت خیش خراشمایی دارد و رو به کماست.

توی همین چند روز اخیر هم دوباره یک جهش هفتاد هشتاد هزار تومانی را تجربه کرده. همین هم باعث شده که بعضی از ناشران و موسسات فرهنگی فعلا بیخیال کارشان شوند و دست بگذارند زیر چانه و منتظر بمانند که کی هوای بازار کاغذ بهتر میشود. همین هم باعث شد که آذر مهاجر، روزنامهنگار کارکشته و با سابقه گروه که از اول هم مشتاقانه سوژه کاغذ را از آن خود کرده، دوباره برود سر این موضوع و ببیند که اصلا چه خبر است توی این آشفته بازار. گزارش و گپ و گفت مهاجر را توی صفحه 10 بخوانید.

بچههای صفحه سینما هم امروز با یک سوژه کتابی آمدهاند توی صفحات تا مشت محکمی باشند بر دهان همه تهمتهای ضدفرهنگی که دنبال آنند بین سینما و کتاب فاصله بیندازند و یکی را علیه دیگری بشورانند.

(حالا توی پرانتز و درگوشی میگوییم از نظر عمق رسانهای، کتاب اندکی بالاتر از سینماست) این وسط ساناز قنبری که در همه سالهای خبرنگاریاش در حوزه سینما کار میکرده به مناسبت هفته کتاب و روز کتاب و کتابخوانی رفته سراغ یک سوژه خوب که التفاتی هم به کتاب دارد. احتمالا اطلاع دارید که تا به حال دو تیزر سینمایی کتاب برای کتابهای «دختر شینا» و «رویای نیمه شب» ساخته شده. این وسط قنبری هم رفته سراغ امین زندگانی که تیزر سینمایی «دختر شینا» را با همراهی همسرش الیکا عبدالرزاقی بازی کرده است.

گفتوگوی قنبری را هم در صفحه 11 بخوانید.

روز گذشته یک اتفاق دیگر هم افتاد. وزارت ارشاد فهرست کمکهای سال 96 و هفت ماه اول 97 را منتشر کرد. میثم اسماعیلی و فاطمه شهدوست هم رفتند سراغ بعضی از دانه درشتهای این لیست تا ببینند دریافتکنندگان این مبالغ چه کسانی هستند و چه میکنند. گزارش اسماعیلی و شهدوست را هم در صفحه 12 ببینید.

سالروز تولد مرحوم بیژن نجدی و رفاقت آن مرحوم با علیرضای قزوه باعث شد که زینب مرتضاییفرد در همین صفحه برود سراغ استاد قزوه و راجع به آن مرحوم با هم گپ بزنند.

قزوه که این روزها از حوزه هنری رفته و راهی سازمان فرهنگ و ارتباطات شده تا احتمالا به عنوان رایزنی فرهنگی مشغول به کار شود در این گفتوگو حرفهای جالبی در مورد نجدی و آثارش و رفاقتشان زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها