رونمایی از تولید مستند سردار بی‌سر

تولید مستند تلویزیونی سردار شهید بی‌سر مدافع حرم استان فارس شهید سردار اسکندری با عنوان عبدا... کاری از صدا و سیمای مرکز فارس در شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۰۸

به گزارش جامجم ، در این مراسم که دیروز در یکی از منازل قدیمی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز (منزل صالحی) برگزار شد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اظهار کرد: زمانی که تصاویری از سردار شهید اسکندری آن هم با سر بریده منتشر شد در سازمان صدا و سیما بودم و برای سازمان نیز شرایط فراهم نبود که تمامقد به این موضوع ورود کند.

سیدتقی سهرابی با بیان اینکه در آن روز شکوه و عظمت را در آن تصاویر دیدم، افزود: دستور ساخت مستند شهید اسکندری پس از دیدار دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما و دکتر دارابی، معاون امور استانهای سازمان در دیدار با خانواده شهید اسکندری کلید خورد و امیدواریم در شان این شهید کار مستند، فاخر و متفاوت تولید شود.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت مستند شهید اسکندری کارهای پژوهشی به همراه مصاحبههای متعدد با خانواده و همرزمان این شهید صورت گرفته و کار نیز در مرحله پیشتولید است، افزود: این مستند با استفاده از تجهیزات بهروز تهیه و تولید میشود که با برنامهریزی صورت گرفته از شبکههای ملی و بینالمللی پخش میشود.

سهرابی تصریح کرد: شهید اسکندری با مجاهدت و گمنامی، مبارزه دائمی و غلبه علیه ظلم را مورد توجه قرار داد و تا آخر در خط ولایت ماند تا اینکه در راه دفاع از حرم حضرت زینب سلاما... علیها به فیض شهادت نائل آمد.

در این مراسم معاون سیمای مرکز فارس نیز گفت: در طول سه سال گذشته و به واسطه نگاه جهادی، انقلابی و تخصصی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس که نتیجه بیش از دو دهه تلاش در سازمان صدا و سیما است، استان فارس بیش از پیش در سطح ملی و فراملی مطرح شد.

امیر رئوف با بیان اینکه یکی از ابعادی که در سالهای گذشته نظرها به آن معطوف شد توجه به موضوع ایثار و شهادت بود، افزود: در این مدت ۲۰ مستند سرداران شهید و مدافعان حرم تهیه و تولید شده است.

رئوف به تولید مستند شهید مدافع حرم سردار اسکندری اشاره و خاطرنشان کرد: تحقیقات لازم برای ساخت این مستند از یک سال پیش با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام و این پژوهش سبب تولید یک اثر تلویزیونی شد.

وی بیان کرد: مستند شهید اسکندری در ۶۰ دقیقه و ۴۰ سکانس زوایای مختلف زندگی و شخصیت این شهید والامقام را به تصویر میکشد و در تهیه این مستند از بهترینهای تلویزیون مرکز فارس استفاده شده که کارگردانی آن را حمید هاشمزاده و تهیهکنندگی آن را نیز عباس روزیطلب به عهده دارد .

در این مراسم علی اسکندری فرزند شهید اسکندری نیز با قدردانی از مدیریت صدا و سیمای مرکز فارس که مجاهدانه وارد کار شده و مجدانه پیگیر این موضوع بودهاند، اظهار کرد: براساس فرمایش رهبرمعظم انقلاب «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و این سخن رهبری راه را به ما نشان میدهد و ساخت این مستند نیز زنده نگه داشتن یاد شهدا است که اجر آن می‌‌تواند به اندازه شهادت باشد.

وی با بیان اینکه ساخت این مستند که زندگی یک شخص والایی را روایت میکند و میتواند چراغ هدایت باشد، بیان کرد: فیلمنامه این مستند سه بار بازنویسی شد و این نشان از اهمیت موضوع دارد که امیداوریم به یک فیلم فاخر تبدیل شود.

این مستند به روایت بخشهایی از زندگی سراسر جهادی سردار شهید عبدا... اسکندری میپردازد و علاوه بر بازسازی، مصاحبه و گفتوگو با همرزمان و همسنگران شهید بویژه خانواده ایشان در دستور کار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها