در حالی که عربستان سعودی همچنان به سکوت خود درباره قتل فجیع جمال خاشقجی ادامه می‌دهد رسانه‌های ترکیه به افشاگری‌های تازه درباره این پرونده پرداخته و ابعاد آن را برای مردم روشن می‌کنند. درهمین رابطه روزنامه صباح چاپ ترکیه جزئیات تازه‌ای را از نحوه سر‌به نیست کردن جسد جمال خاشقجی توسط اعضای تیم ترور سعودی در دوم اکتبر فاش کرد و نوشت: سه تن از اعضای این تیم یعنی ماهر المطرب، صلاح الطبیقی و ذعار غالب الحربی بر روند سر به نیست کردن جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی نظارت داشتند تا هیچ ردپایی از این جنایت بر جای نگذارند.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۹۵

به گزارش ایسنا و به نوشته الصباح، ماهر المطرب رئیس تیم ترور بود و تنها این سه نفر در روز اجرای عملیات قتل بعد از ارتکاب جنایت در کنسولگری به منزل العتیبی کنسول عربستان رفتند. این سه نفر جسد خاشقجی را در کنسولگری تکه تکه کرده و در منزل کنسول عربستان آن را سر به نیست کردهاند. این روزنامه در ادامه آورده است: المطرب منزل کنسول را در ساعت 16 و 53 دقیقه به مقصد هتل ترک میکند و از آنجا به فرودگاه میرود و در ساعت 18 و 20 دقیقه استانبول را ترک میکند. در حالی که الطبیقی و الحربی تا ساعت 19 و 30 دقیقه در منزل کنسول میمانند و بعد از آنجا ابتدا به هتل رفته و بعد به فرودگاه میروند و هواپیمای اختصاصی آنها ساعت 22 و 46 دقیقه از زمین بلند میشود. به نوشته این روزنامه، ماهر المطرب با درجه سرتیپی نزدیکترین فرد به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است بهطوریکه دو سال در سفارت عربستان در لندن فعالیت داشت و در یکی از اسناد رسمی انگلیس وی منشی اول سفارت عربستان در لندن در سال ۲۰۰۷ معرفی شده است. الطبیقی نیز که خودش را در توییتر پروفسور پزشکی قانونی معرفی کرده سرهنگ دوم وزارت کشور عربستان بوده است.

طی دو روز گذشته عربستان سعودی به منظور کاهش فشار افکار عمومی جهان بر خود تصمیم گرفت برخی شاهزادگان زندانی در کشورش را آزاد کند. یکی از این آزادشدگان امیر خالد بن طلال، برادر ولید بن طلال میلیاردر معروف سعودی بود که پس از یک سال آزاد شد. وی از بازداشت شخصیتهای برجسته در عربستان انتقاد کرده بود. دولت عربستان به تصمیم محمد بن سلمان، دهها شاهزاده و بازرگان سعودی را سال گذشته بازداشت و تعدادی از آنها را دریک هتل مجلل زندانی کرد. هدف از این کار چنانکه مقامات سعودی گفتند باجگیری از آنها بود. ولید بن طلال یکی از همین بازداشتشدگان بود که ژانویه گذشته بعد از پرداخت مبلغ مالی گزافی آزاد شد. جمال خاشقجی منتقد سیاستهای محمد بن سلمان بود که یک ماه پیش در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز وحشیانهای به قتل رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها