از مستند «اربعین، حقیقت جاری»، که در پرس‌تی‌وی تولید شده، در معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۲۶۴

به گزارش جام‌جم، مراسم رونمایی از مستند اربعین، حقیقت جاری به تهیه‌کنندگی واحد مستند شبکه پرس‌تی‌وی با حضور پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، روح‌ا... رضایی مدیرتولید مستند پرس‌تی‌وی، محمدرضا محمدی نجات کارگردان این مستند، نادر طالب‌زاده مشاور کارگردان و جمعی از مدیران شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی و نیز مستندسازان کشور برگزار شد.

نادر طالب‌زاده مستندساز و پژوهشگر - که به‌عنوان مشاور کارگردان در این مراسم حضور پیدا کرده بود - با اشاره به‌سختی‌های ساخت این مستند گفت: ما چند سال است کنفرانسی بین‌المللی با عنوان «افق‌نو» در شهرهای مختلف برگزار می‌کنیم و سال پیش قصد داشتیم این کنفرانس را همزمان با اربعین حسینی در کربلا برگزار کنیم. در این کنفرانس هر ساله با دعوت از افراد مهم و تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، مذهبی، هنری و... که با سیاست‌های جاری آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالفند، آنها را گردهم جمع می‌کنیم تا نظرات خود را بازگو کنند. ما فکر کردیم برای یک انفجار اطلاعاتی نسبت به اربعین و تاثیرگذاری بالا باید دقت کنیم و از کسانی دعوت کنیم تا با حضور در این کنفرانس، روحیه تاثیرپذیری این واقعه را داشته باشند و بعد از رفتن به کشور خود، بتوانند پیام این حرکت بزرگ را بخوبی منتقل کنند. برای همین با دعوت از چهره‌های مختلف سیاسی و اندیشمندان مسیحی و ... و نیز رنگین پوستانی که اغلب هنرمند بودند (موزیسین، رپر، خواننده و...) و بین آنها تعدادی نیز مسلمان بودند، این مراسم را برگزار کردیم و این بار تاثیر متفاوتی روی آنها داشتیم. حدود ده روزی که در مراسم اربعین حضور داشتند، کم‌کم با درک فضای موجود، برداشت‌های زیبایی از این حادثه داشتند.

وی درباره بازخوردهای این کار گفت: افرادی که در این مستند روی آنها تمرکز شد، صرفا مسلمان یا شیعه نبودند، پس از ساخت این مستند هم من از چند نفر از سوژه‌های مستند به عنوان نمونه مقاله‌هایی درباره اربعین خواندم که بسیار تأثیرگذار بودند.

طالب‌زاده افزود: این تازه آغاز راه است و امیدوارم بودجه بیشتری به پرس‌تی‌وی و این‌گونه کارها اختصاص داده شود، زیرا پرس‌تی‌وی در فضای رسانه‌های بین‌المللی مطرح، تنها رسانه‌ای است که بدون محدودیت می‌تواند راجع به اربعین صحبت کند و به همین دلیل چنین حرکت‌های فرهنگی باید ادامه دار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها