در گفت‌وگوی تفصیلی مدرس سواد رسانه‌‌ای با جام‌جم آنلاین انجام شد

بررسی ارتباط حاشیه‌های فضای مجازی با قتل طلبه همدانی

امروز چی داریم؟

خرمشهر افشار و اربعین

مهناز افشار از چهره‌های شناخته‌شده‌ای است که حضور فعالی هم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارد. هرازگاهی هم با انتشار یک توییت در توییتر یا یک تصویر در اینستاگرام، حاشیه‌های جدیدی ایجاد می‌کند و کارش را می‌برد در ویترین رسانه‌ها و افکار عمومی. حالا در جدیدترین حاشیه، توییت یک ماه قبل از او بازنشر شده و همزمانی این کار با ایام اربعین و حال و هوای اربعینی کشور، حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد کرده است. خب بچه‌های گروه فرهنگی هم رفتند در نخ این قضیه که ببینند ته ماجرا چیست. اجمالا همین‌قدر می‌شود گفت که این توییت مربوط به الان نیست و یک ماه قبل در توییتر شخصی خانم بازیگر منتشر شده است. برای خواندن باقی جزئیات بروید سراغ همین گزارشی که در همین صفحه منتشر شده است. خواندنش خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۴۳

اربعین و سیل جمعیتی که راهی مرزهای زمینی کشور شدهاند تا عازم عراق شوند هم یک فرصت پدید آورده تا فرهنگیکارهای مملکت هم دست به کار شوند و در حد وسع و توانشان در گرم کردن این تنور سهمی داشته باشند. همین موضوع هم باعث شده بعضی نهادها مثل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و حوزه هنری و امثالهم شال و کلاه کنند و بروند در مرزهای غربی کشور اردو بزنند و در ارتقای حال و هوای صدها هزار زائری که از مرزهای زمینی عازم کربلا هستند، مشارکت کنند. همکارمان آذر مهاجر از قرارگاههای فرهنگی اربعین در غرب کشور گزارشی تهیه کرده که میتوانید در صفحه از نظر بگذرانید. اگر شما هم در این روزهای آخر عازم شدید بچههای فرهنگی جامجم را از دعای خیرتان بینصیب نگذارید.

خرمشهر که اسمش به وسط میآید ذهن همه میرود سراغ مسجد جامع این شهر و سوم خرداد. اولی نماد مکانی خرمشهر است و دومی نماد زمانی آن و نشاندهنده تاریخی که رزمندگان باغیرت ما این شهر را از زیر چکمه متجاوزان بعثی بیرون کشیدند و آن را دوباره به سرزمین مادری برگرداندند. هر قدر که سوم خرداد موجبات خوشحالی ما را فراهم میکند اما چهار آبان، دلگیر است. خرمشهر چه ربطی دارد به 4 آبان؟! عرض میکنیم خدمتتان. حتما در جریان هستید که جنگ از 31 شهریور به طور رسمی شروع شد و خرمشهر هم از مناطقی بود که از همان ابتدا تهدید شد. هرچند
بر و بچههای خرمشهر با گوشت و خون و پوست خودشان جلوی بعثیها ایستادند اما در نهایت در چهارم آبان ارتش بعث موفق شد بر خرمشهر مسلط شود. روی همین حساب هم در صفحه 12 امروز کتابی را معرفی کردهایم که داستان غمانگیر آن روزها را از زبان یک تکاور ارتشی که تا آخرین دقایق در خرمشهر بوده روایت میکند.

اصغرخان فرهادی هم آخرین فیلمش را در خارج از ایران تولید و اکران کرده است. صفحه 11 سینمای جهان هم به همین مناسبت رفته سراغ بازیگر اول این فیلم که جناب خاویر باردم باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها