ماندگاری بالاتر مواد غذایی

هر ساله، حجم زیادی از مواد غذایی دور ریخته می‌شود که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن واکنش این مواد با اکسیژن است.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۲۴

سایلو (Silo) گجت جدیدی است که به ما کمک میکند مواد غذایی را در بازه زمانی طولانیتری حفظ کنیم. برای استفاده از سایلو کافی است ماده غذایی مورد نظر را درون ظرف ویژه آن قرار دهیم، آن را روی دستگاه بگذاریم و دکمه شروع را فشار دهیم. ظرف سایلو به شکلی طراحی شده که میتواند هوا را از روی سطح ماده غذایی جذب کند. این فرآیند فقط چند ثانیه طول میکشد، ولی به افزایش قابل توجه عمر مواد غذایی میانجامد. برای استفاده از ماده غذایی موجود در ظرف نیز کافی است دریچه ویژه روی آن را باز کرد تا هوا دوباره وارد آن شود. سایلو به دستیار الکسا نیز مجهز است. با گفتن نام ماده غذایی موجود در ظرف سایلو، الکسا میتواند حداکثر زمان حفظ آن توسط سایلو را اعلام کند.

نگهداری بهتر از پوست

پوست یکی از مهمترین بخشهای بدن انسان است که علاوه بر زیبایی، نقش مهمی در محافظت از بدن دارد. اسمارکین (Smarkin) گجتی است که به حفظ بهتر پوست کمک میکند. این گجت از چند فناوری مختلف نظیر امواج رادیویی، تحریک الکترومغناطیسی و نیز لرزشهای ریز درمانی استفاده میکند. این قابلیتها در کاهش چینوچروک پوست، کاهش آکنه و نیز دیگر مشکلات مربوط به پوست موثر است. یکی از قابلیتهای جذاب اسمارکین، اپلیکیشن آن است. نوع پوست هرانسانی با دیگری متفاوت است، اما با کمک این اپلیکیشن براحتی میتوانیم نوع پوست خود را از میان 16 نوع تعریف شده در آن بیابیم. سپس این اپلیکیشن، برنامهای متناسب با نوع پوستمان را پیشنهاد میکند. کاربر همچنین میتواند از ویدئوهای آموزشی نحوه درست استفاده از دستگاه نیز استفاده کند. اسمارکین 200 دلار قیمت دارد.

ترکیب طبیعت و فناوری

چوب یکی از مواد طبیعی است که میتواند حس آرامشبخشی در فضا به وجود بیاورد. یک تیم نوآور ژاپنی به فکر ترکیب آن با فناوری دیجیتال افتاد تا طبیعت و فناوری را کنار هم در خانه داشته باشیم. این گجت، موی (Mui) نام دارد و میتواند بهعنوان بخشی از یک خانه هوشمند استفاده شود. موی در نگاه اول فقط یک قطعه چوب به نظر میرسد، اما با لمس آن، کاربردهایش مشخص میشود. این گجت یک منو در برابر کاربر قرار میدهد و ارسال و دریافت پیام متنی و صوتی یکی از کاربردهای آن است. کافی است مخاطب خود را از فهرست موی انتخاب کنید و پیام خود را بهصورت صوتی به او برسانید. دریافتکننده نیز میتواند پیام صوتی یا متنی برایمان ارسال کند. اعلام وضعیت هوا، پخش موسیقی، تنظیم نور لامپ هوشمند خانه و یادآوری مناسبتهای مهم (براساس تقویم گوگل) از جمله قابلیتهای دیگر موی است.

باریکترین کیف پول هوشمند دنیا

گم شدن کیف پول، بویژه اگر حاوی مدارک یا پول قابل توجهی باشد، میتواند به یکی از تلخترین خاطرات هر یک از ما تبدیل شود. با اکستر (EKSTER) دیگر لازم نیست نگران این مساله باشیم. اکستر که لقب باریکترین کیف پول هوشمند دنیا را یدک میکشد، فقط 38 میلیمتر ضخامت دارد. این کیف پول دارای یک ردیاب جیپیاس است که با انرژی خورشیدی شارژ میشود و فقط با قرارگیری در برابر آفتاب به مدت سه ساعت، انرژی مورد نیاز برای دو ماه کارکرد را به دست میآورد. به محض اینکه متوجه شدید کیف پولتان را جا گذاشتید، کافی است اپلیکیشن اکستر را با گوشی هوشمندتان باز کرده و دکمه یافتن کیف پول را فشار دهید. به این ترتیب، موقعیت مکانی کیف پول بلافاصله روی نقشه نمایش داده میشود. این محصول قرار است از سال آینده میلادی به بازار عرضه شود.

رفع کوفتگی به سبک امروزی

تحرک زیاد در یک بازه زمانی کوتاه میتواند سبب ایجاد کوفتگی در برخی ماهیچهها شود. طب سنتی چین، روشی به نام «حرارت درمانی» دارد که بهوسیله آن میتوان تا حد زیادی این کوفتگی را از بین برد. گجت آیجو (ijoou) ابزاری است که در قالبی مدرن، این شیوه سنتی درمانی را در اختیار کاربران قرار میدهد. این دستگاه با تحریک الکتریکی ماهیچهها به رفع درد و استرس کمک کرده و میتواند جریان خون را بهبود بخشد. برای استفاده از آیجو کافی است آن را روی بخش مورد نظر از بدن قرار دهیم و سپس از طریق اپلیکیشن آیجو، دمای مورد نظر را انتخاب کنیم.

آیجو فقط 29 گرم وزن دارد و قطر آن نیز 45 میلیمتر است؛ به همین دلیل براحتی میتوان از آن در خانه، محل کار یا حتی هنگام ورزش استفاده کرد. همچنین باتری آیجو با هر بار شارژ، تا یک ساعت انرژی آن را تامین میکند.

اسپیکر برای آموزش

اُدکس (Audx) یک اسپیکر است که علاوه بر کاربرد عمومی (برای پخش موسیقی و فایلهای صوتی دیگر) میتواند به کاربر برای یادگیری مفاهیم اساسی برنامهنویسی و الکترونیکی نیز کمک کند. اُدکس در قالب یک کیت عرضه میشود و کاربر باید بر اساس نقشه موجود یا فیلم آموزشی تهیه شده، آن را مونتاژ کند. این فرآیند به شکلی طراحی شده که کاربر با قطعات اصلی موجود در اسپیکر و نیز مبانی الکترونیکی عملکرد آن آشنا میشود، اما شاید جذابترین بخش اُدکس، بخش نمایش تصویری (ویژولایزر) آن است. کاربر میتواند با اتصال اُدکس به رایانه و استفاده از فریمورکهای برنامهنویسی، تصاویر مورد نظرش را برای نمایش مشخص کند. برای استفاده از اُدکس بهعنوان اسپیکر نیز کافی است آن را با استفاده از کابل AUX به گوشی یا رایانه متصل کنیم. همچنین با اتصال یک گیرنده بلوتوث به اُدکس نیز میتوان فایل موردنظر را از طریق این فناوری پخش کرد.

میکروسکوپی برای گوشی شما

آیمایکرو (iMicro) گجتی است که به کمک آن میتوانیم تصاویری با بزرگنمایی بسیار بالا یعنی 800 برابر تهیه کنیم. این بزرگنمایی تقریبا با عملکرد میکروسکوپهای معمولی رومیزی برابر است. با وجود این، آیمایکرو بهمراتب کمهزینهتر بوده و فقط یکدرصد میکروسکوپهای رومیزی قیمت دارد. استفاده از آیمایکرو ساده است؛ کافی است آن را جلوی لنز دوربین گوشی هوشمندمان قرار دهیم. وجود یک لایه نانو خاص موجب میشود این گجت بهصورت موقت به بدنه دوربین بچسبد. همچنین با استفاده از برگه راهنمای این گجت میتوان ابعاد دقیق تصاویر گرفته شده را نیز تعیین کرد. بسیاری از لنزهای کوچک بزرگنمایی تصاویر موجب درهمریختگی تصاویر و ایجاد انحنا در آنها میشود، اما آیمایکرو اینگونه نیست و تصاویری بدون درهمریختگی را ایجاد میکند. آیمایکرو 30 دلار قیمت دارد و در صورت تامین مالی پروژه بهار 98 به بازار عرضه خواهد شد.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها