درهای جدیدی که روی تیم پرطرفدار آسیا باز خواهد شد

پاداش 100 میلیاردی در انتظار قرمزها

یک چهار میلیون دلار شیرین برای تیمی که قهرمان رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. این همان پولی است که می‌تواند بخش زیادی از مشکلات پرسپولیس را حل کند و این تیم را چند پله بالا بکشد. پرسپولیس تا همینجا هم پولی خوبی بابت صعود به فینال لیگ قهرمانان نصیبش شده است. پاداش 4 برد و یک تساوی در مرحله گروهی برای پرسپولیس 210 هزار دلار است. هر برد 50 هزار دلار و هر تساوی ده هزار دلار. به این رقم باید صد هزار دلار پاداش صعود به مرحله یک هشتم را هم اضافه کرد. پیروزی مقابل الجزیره و صعود به مرحله یک‌چهارم، یک 150 هزار دلار به پاداش‌های تیم برانکو اضافه کرد. پاداش بعدی هم برای حذف کردن الدحیل و صعود به نیمه‌نهایی است؛ رقمی معادل 250 هزار دلار.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۴۳

اما شاهکار اصلی پرسپولیسیها همین دو شب پیش بود که توانستند تیم پر ستاره السد قطر را در یک بازی نزدیک و نفس گیر، از پیش رو بردارند. صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، یعنی دریافت دو میلیون دلار پاداش بابت حضور در بازی نهایی.

هزینه سفر

AFC برای 7 بازی خارج از خانه پرسپولیس در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا، 240هزار دلار یارانه سفر در نظر گرفته است. قرمزها تاکنون شش بازی خارج از خانه را مقابل تیمهای السد (2 بار)، الوصل، نسف قارشی، الجزیره و الدحیل برگزار کردهاند که بابت هر بازی 30هزار دلار دریافت میکنند. 60 هزار دلار هم برای سفر به شرق آسیا و بازی با کاشیما آنتلرز نصیب تیم پرسپولیس میشود. به عبارتی پرسپولیسیها تا همین جای کار با تیمی که به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، از خرید بازیکن محروم است، موفق شدهاند دو میلیون و 950 هزار دلار از پاداشهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا را از آن خودشان کنند؛ پاداشی که به قیمت دلار روز میشود 41میلیارد تومان.

پاداش قهرمانی

برانکو و تیمش هنوز هم میتوانند پیش بروند و پاداش جمع کنند. قهرمانی در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا دو میلیون دلار، به همه پاداشهای قبلی پرسپولیس اضافه خواهد کرد، چراکه AFC برای تیم قهرمان چهار میلیون دلار در نظر گرفته است.

پرسپولیس برای آنکه پاداشهای آسیایی خود را در رقابتهای این فصل به چهار میلیون و 950 هزار دلار برساند باید کاشیما آنتلرز ژاپن را در مجموع دو بازی رفت و برگشت از پیشرو بردارد. شاید هواداران پرسپولیس، این روزها فقط از قهرمانی حرف میزنند، اما این قهرمانی برای مدیران باشگاه چیزی معادل 70 میلیارد تومان درآمد به همراه خواهد داشت.

پاداش حضور در جام باشگاههای جهان

اما نه! قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا پایان ماجراجوییهای برانکو و تیمش مخواهد بود. آنها هنوز هم میتوانند جلو بروند و پاداش جمع کنند. آذرماه زمان برگزاری جام باشگاههای جهان است و پرسپولیس اگر بتواند قهرمان آسیا شود، نماینده فوتبال ایران در آن رقابتها خواهد بود. حضور در جام باشگاههای جهان برای پرسپولیس، حتی اگر با شکست مقابل تیم گوادالاخارای مکزیک در همان بازی نخست همراه باشد، یک میلیون دلار پاداش به همراه خواهد داشت.

پیروزی مقابل گوادالاخارا و روبهرو شدن با رئال مادرید در مرحله نیمهنهایی، حداقل پاداش پرسپولیسیها را از حضور در جام باشگاههای جهان به دو میلیون دلار
میرساند.

تا همینجا کافیست. پرسپولیس با قهرمانی در آسیا و حضور در لیگ قهرمانان آسیا بین 70 تا صد میلیارد تومان از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا پاداش دریافت میکند و اینها سوای پولهایی است که پرسپولیس میتواند برای حضور در سطح اول فوتبال جهان، از طریق جذب اسپانسر بگیرد.

تیمی که تا همینجای کار به لطف کمکهای مردمی سروپا ایستاده است، با این پاداش چند ده میلیاردی از کجا به کجا خواهد رسید؟

اول اینکه پرسپولیس بخش زیادی از بدهیهایش را میدهد.

دوم اینکه این تیم بهخاطر قهرمانی در آسیا و حضور در جام باشگاههای جهان، بیش از پیش مورد توجه بازیکنان خوب خارجی قرار خواهد گرفت.

سوم اینکه با این پول، آنها هیچ دغدغهای بابت بستن تیمی قدرتمند برای تداوم این موفقیتها نخواهند داشت.

قطعا ادامه روند موفقیتهای پرسپولیس و جذب پاداشهای بیشتر، درهای جدیدی را روی پرطرفدارترین تیم آسیا باز خواهد کرد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها