سیروس الوند معتقد است: سال آینده می‌تواند سال درام اجتماعی در سینمای ایران و پایانی بر کمدی مبتذل باشد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۵۲

این فیلمساز که ساخت فیلمهایی همچون یکبار برای همیشه، دستهای آلوده و چهره را در کارنامه خود دارد، درباره وضعیت اکران فیلمهای اجتماعی در میان انبوهی از فیلمهای کمدی و این دیدگاه که گرایش به ساخت کمدی افزایش پیدا کرده است، به ایسنا گفت: ما در سینمای ایران گرفتار فیلمهای کمدی نیستیم بلکه گرفتار سینمای مبتذل هستیم وگرنه کمدیهای خیلی خوبی مثل اجارهنشینها، لیلی با من است، مارمولک و نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ قبلا هم داشتهایم که با استقبال خوبی روبهرو شدند.

الوند افزود: اگر فیلم در اینگونه کمدی ساخته شود اشکالی ندارد، اما آنچه من امسال در بین فیلمها میبینم، یکی از یکی مبتذلتر است.

این کارگردان ادامه داد: تنها راه نجات سینمای ما این است که درام اجتماعی، خود را به مردم نشان دهد در غیر این صورت سینما از زندگی مردم و جامعه روز به روز بیشتر فاصله میگیرد و سینما به افیونی تبدیل میشود که فقط مردم با تماشای آن بخندند.

او که در تدارک ساخت یک فیلم اجتماعی است، گفت: یک فیلم خوب اجتماعی و خانوادگی میتواند همیشه و در هر شرایطی خود را نجات دهد و الان خوشحالم که دو فیلم تنگه ابوقریب و مغزهای کوچک زنگ زده خود را بخوبی نشان دادند و تماشاچی برای تماشای آنها رقابت دارد؛ همین خود یک روزنه امید است و تصور میکنم امسال آخرین سال کمدی مبتذل است و سال ۹۸، سال درام اجتماعی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها