نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

به نام مبارزه با تروریسم می‌خواهند اقتصاد کشور را قفل کنند

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه نباید بلای برجام را مجددا سر مردم بیاورید، گفت: می‌خواهند به عنوان مبارزه با تروریسم اقتصاد کشور را قفل کنند و کشور را دچار خودتحریمی نمایند.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۲۳
به نام مبارزه با تروریسم می‌خواهند اقتصاد کشور را قفل کنند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محمد دهقان به عنوان اولین مخالف کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT در جلسه علنی امروز (یکشنبه) گفت: آیا در شرایط جنگی باید شاگرد خوب باشیم یا خیر. از اول انقلاب در زمان جنگ و تحریم برای ما مشکلاتی به وجود آوردند. ما در سال‌های ۹۰ و ۹۱ هم تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا و شورای امنیت بودیم.

وی افزود: می‌گویند که لایحه CFT را لبنان هم پذیرفته است. حرف ما این است هزاران حزب الله و غیر حزب الله فدای جمهوری اسلامی ایران. تا جمهوری اسلامی نباشد حزب الله هم نیست. آنها ایران را هدف قرار دادند تا کشور را در تنگنای اقتصادی قرار دهند. همانطور که در دو سال گذشته هم با ساده اندیشی آقایان همین کار را کرده و کشور را در تنگنا قرار دادند. آنها شاگرد خوبی برای کلاس بودند اما از آن طرف کشور دچار بحران از نظر اقتصادی شد.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: چرا سوال نمی‌کنید چطور دلار به ۱۹ هزار تومان رسید و یکشنبه گذشته ۱۲ هزار تومان شد. علت آن است که آقایان الزامات FATF را اجرا کردند. دلار از ۳۵۰۰ تومان به ۱۹ هزار تومان رسید. دلیل آنکه دلار از این میزان به ۱۳ هزار تومان رسید هم آن بود که شورای هماهنگی سران قوا واردات دلار را آغاز کرد. این باعث شد که دلال‌ها دلارهایی که خریده بودند را در بازار عرضه کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر به محض اجرای الزامات FATF بخشی از کسانی که در تحریم هستند با مشکل مواجه می‌شوند به طوریکه برخی از بانک‌ها به آنها اعلام کرده که حساب‌هایشان را ببندند. دو نفر از کسانی که توسط آمریکا تحریم شدند پیش من آمدند و گفتند که یک بانک در داخل از کشور به آنها اعلام کرده که حسابشان را ببندند وگرنه آن بانک مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرد. این دستورالعمل نیز از سوی یکی از بانک‌ها صادر شده مبنی بر اینکه کسانی که توسط آمریکایی‌ها تحریم شدند نمی‌توانند در بانک‌های داخلی حساب داشته و کار کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگی باید ریسک کرد و تحریم‌ها را دور زد، گفت: آقایان دو سال برجام را اجرا کرده و اقتصاد را قفل کردند. اکنون موضوع کنوانسیون‌ها را مطرح می‌کنند مطمئن باشید دو سال دیگر هم اینجا می‌آیند و صحبت از الحاق به نهاد بین‌المللی جدیدی را مطرح می‌کنند که اگر ما آن را تصویب نکنیم اقتصاد درست نمی‌شود.

این نماینده اصولگرا گفت: آقایان برای ما یکسری الزام در FATF تحمیل کردند ما صراحتا می‌پرسیم که اگر این موارد را اجرا کنیم از لیست سیاه خارج می‌شویم؟ حرف ما این است که آقایان با افراد قدرتمند دیپلماسی را دنبال کنند و همه موضوعات را به یک نفر نسپارند بلایی که برجام سر ما آورد را اینبار نیاورید، به جای آن سطح مذاکرات را بالاتر برده و فردی قوی تر در مذاکرات بگذارید.

دهقان تاکید کرد: موضوع روشن است ما در زمانی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کردیم بعد در FATF گفتند که این تبصره را حذف کنید. تبصره آن بود که سازمان‌های آزادی بخش و گروه‌هایی که علیه اشغال خارجی مبارزه می‌کنند از این قانون مستثنی هستند.

وی ادامه داد: شورای امنیت هر برنامه جعلی را می‌آورد ما به آن ملحق می‌شویم آیا آنها باید برای ما تروریسم را تعریف کنند؟ همه می‌دانند عربستان حامی تروریسم است و داعش با پول عربستان درست شده است. اما کسی سوال می‌کند که چرا عربستان می‌خواهد عضو ناظر FATF شود. آقای لاریجانی گفته که اگر زودتر تصویب نکنید عربستان و اسرائیل عضو دائم شده و دیگر ما از لیست سیاه خارج نمی‌شویم اما چرا کسی علیه عربستان بیانیه نمی‌دهد. تردیدی نداریم عربستان حامی تروریسم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها